@Himmelellerhelvette Jag var så mycket mer att jag ville umgås och vara i sammanhang med andra tidigare. Jag umgicks med många och drog ihop sammankomster, fester, ändå kände jag mig lite ensam. Jag har dragit mig ur många sammanhang, inte pga det dricks massor mer för att då förväntas det av mig att jag ska hänga på allt. Det stör mig och min känsla av frihet. Jag orkar inte umgås så frekvent och min tid räcker inte riktigt till för det jag vill göra. Jag får så mycket socialt umgänge på jobbet och trivs med det och det räcker. Sen har jag mina träningskompisar några timmar i veckan och de jag väljer att umgås med då och då. Sen är det skönt att jobba hemifrån några dagar utan umgänge.

Jag har blivit så mycket tryggare med mig själv och känner mig inte ensam sedan jag blev nykter, fast mitt sociala umgänge är så mycket mindre. Det är inte där det hänger tänker jag, utan på den inre egna tryggheten. Idag har jag inga problem att vara själv hemma några dagar, vilket var så jobbigt förr med oro och obehagskänslor i kroppen. Jag trivs mycket bättre med mig själv nu och tycker att tiden inte räcker till för mer, i alla fall just nu.

Sköt om dig❤️