Jag söker lästips i alla former.. böcker eller forum som hjälper mig i min process till ett nyktert liv.

Ebba

Per Holknekts bok.
Svinbra verkligen.
Jag känner igen mig hur mycket som helst, den handlar ju väldigt mycket om hans trubbel med alkohol.
Hittade den av en slump hos en kompis, lånade den och blev helt fast.
Läste ut den i ett nafs.
Gripande, hoppfull, spännande, vacker, väldigt naken, ärlig och sann.
L ä r o r i k.

Här nu

Ebba jag ska kolla upp boken tack så mycket för tipset!

Aeromagnus, tack ska kolla!

Ebba

Har AA en bok som heter.
Går att beställa i deras webbshop (tror jag.... Kolla på aa:s hemsida)
Den är jättebra tycker jag.
Tips och råd.
Kram!

Här nu

Hej! Jag beställde Per Holknekts bok igår, billigt 45:-. Den du skriver ovan ska jag kolla upp, har läst att en bok Dagliga Reflektioner verkar vara bra så tänkte se om jag kanske hittar dom båda på samma ställe. Tack igen för dina tips :) kram

Här nu

Hej, tack så mycket. Hittade sidan och har beställt dom båda. Hoppas böckerna kommer snart så har jag att läsa framöver

Nyfödd

"Ett annat liv" av P-O Engquist, den har hjälpt mig. Vidare Lars Lerin's sommarprogram för ett par år sedan. Det hjälper mej även att googla på intervjuer med ex Gudrun Schyman. Ta del av resan som andra alkoholister gjort. Att det går att leva som nykter.

Ebba

Kom på att jag har den boken i bokhyllan - oläst.

My Skarsgård är en kvinna som har hjälpt mig att lyssna på. Skavlan tror jag det var jag såg henne i. Det är så modigt att berätta för det hjälper verkligen andra.

Ebba

Jag ska bara fixa en grej i köket - Moa Herngren

Tusen små bitar - James Frey
Min vän Leonard - James Frey

Andreas

Lev gott med eller utan alkohol" hjälpte mig en smula iallafall. Och som någon sa, kolla den klistrade tråden i "förändra ditt drickande".

Ebba

Att läsa sig till förståelse och kunskap är bra tycker jag, så jag lyfter den här tråden.

:)