Jaja det vidare livet, nykter två dagar och idag har jag druckit 3 flaskor vin 8 % och 6 öl 4,5 %. Vilken jävla vinnare jag är! Jag är inte suicidal på något sätt men vägen ut ur detta är svårt. Nämndemansgården var bra, efterbehandlingen fruktansvärd och att lämna PEth till arbetsgivaren kändes som en våldtäkt. Jag kan blåsa och kissa men PEth nä fy fan, övervakning dygnet runt vill jag inte. På grund av att jag avbröt behandlingen har jag nu blivit placerad i en skrubb på en annan arbetsplats. Jag ska också utredas för trolig EIPS. Jag får inte oroa min arbetsplats. Jag hänger löst och vill så gärna ha hjälp. Men det är ingen som vill förstå att efterbehandlingen var tortyrliknande och att PEth kränker mig. Jag är så himla suicidal i tankarna men inga planer. Men att hela tiden vilja dö men låtsas som att livet är finemang tar på krafterna. Jag är så trött och jag vill inte mer ….

Hej Sassenach!

Du hade det tufft igen när du skrev det här. Det är klokt av dig att du fortsätter dela med dig när du mår så dåligt, och det är också fint och omsorgsfullt gentemot andra användare att meddela att du inte var suicidal när du skrev!

Tror att det finns andra som kan känna igen sig i att behandlingen, det som ska hjälpa, istället upplevs mer som övervakning/kontroll och blir ohjälpsamt. Fint dock att läsa att du var nöjd med behandlingshemsvistelsen, jag blir jättenyfiken på att höra vad det var där som blev hjälpsamt för dig. Du skriver också att du ska genomgå en psykiatrisk utredning, för vissa blir det en stor vändpunkt eftersom det kan leda till att en får skräddarsytt stöd för just hur en själv fungerar.

Om du vill får du gärna prova att även skriva någon gång då läget är lite mindre akut, om det finns något sånt läge. Hoppas oavsett att du hittar en hjälpsam väg framåt!

Varma hälsningar,
Kristoffer
Alkoholhjälpen