Har varit nykter nu i 7 månader och har väldigt lite sug efter att dricka.
Har hela tiden ätit Campral och Naltrexon.
Känner mig väldigt trött, svårt att hålla mig vaken när jag kommer hem på kvällen efter jobbet.
Är det någon som har erfarenhet av detta?

Hej eken65!

Tittar in och säger hej! Du har varit här ett tag och skrivit lite i forumet och har nu startat en tråd där du efterfrågar lite erfarenheter av biverkningar av mediciner. Klokt att skriva här och bra jobbat med din förändring av dina alkoholvanor, när det kommer till trådar här tar det ibland lite tid att få svar.
En idé om du vill är att skriva dina frågor i samma tråd, om du vill, på så sätt kan det bli enklare att få en helhet kring hur du har det och då följa dig. Bara en tanke, gör som du vill såklart.

Vi brukar rekommendera när det gäller mediciner att prata med sin läkare eller någon inom vården, eller kanske 1177 samtidigt kanske det hjälper att stämma av med någon som tar liknande mediciner, hoppas du får flera svar snart.

Varma hälsningar,
Rosette
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

Känner igen det. Inte ätit mediciner men var väldigt trött.
Tror jag hade det som kallas postakut abstinens. Jag trodde jag skulle bli pigg som en mört men var otroligt trött och ofokuserad en lång tid efter jag slutat. Googlade hjärnan och missbruk och fann bl a en infofilm på Youtube som förklarar vad som händer i kroppen o hjärnan vad som händer när man slutar med missbruket. Efter det insåg jag att man är konvalecent. Nu har jag snart varit nykter i 2,5 år och mår så bra. Heja dig!🤗