Hej alla fina där ute 😊 Nu har jag varit med här en vecka funderat och funderat och kommit fram till att jag har ett alkoholberoende. Känner att jag inte mår bra lite bakgrundshistoria jag är skild sen många år. Träffade en man genom nätet för 3 år sen vi är särbo första gången vi träffades berättade han att han var nykter alkoholist 😲 han accepterade att jag tog ett glas vin då o då , men snart förstod han att jag hade ett beroende har aldrig tjatat eller försökt påverka mitt drickande .Men nu kan jag tänka att jag kanske håller på att förlora en mycket fin man för vinet 😪 Jag har nu jobbat mina 3 nätter och särbon kommer i kväll tänkte bara ta något glas i eftermiddag men har redan druckit en flaska ringt till grannen och fråga om har lite vin att låna 😔 jag tänkte att i morgon ska jag försöka att börja en nykter period känns så skönt att äntligen erkänna att man har ett problem och att jag gick med här läst så mycket här 😍 kram till er alla

@Lilly 63 skönt med insikter. Du kanske bör ta denna kvällen eller så väljer du att idag inte dricka mer. Jag själv fick ingen avskedsfylla. Det blev ett abrupt slut för min del 15 dagar sedan.
Om du inte dricker mer idag så hinner du bli lite fräschare innan han kommer. En flaska vin är väldigt mycket.
Du gör givetvis som du vill. Jag vill bara genom mina pekpinnar och "goda råd" visa att jag finns här och verkligen bryr mig om dig. Kram.

Klokt att du tänker på det, då är du en bit på väg. Vänta inte tills du når botten, det gjorde jag och var så nära att mista min sambo 😶
Pepp pepp säger jag som är nykter min första helg på länge. Och vet du, det känns fantastiskt bra i både kropp och knopp ☺️

@Fröken H jag tänkte faktiskt ta en avskedsfylla i kväll släppa fram alla mina känslor för dom har jag förträngt under mycket lång tid alltid spelat ett perfekt liv så nu får det vara nog nu ska jag bli mig själv och inte lyssna på alla mina perfekta väninnor som har ett så djävla perfekt liv 🤔

@Fröken H jag tänkte faktiskt ta en avskedsfylla i kväll släppa fram alla mina känslor för dom har jag förträngt under mycket lång tid alltid spelat ett perfekt liv så nu får det vara nog nu ska jag bli mig själv och inte lyssna på alla mina perfekta väninnor som har ett så djävla perfekt liv 🤔@Kärring @Kärring

@Lilly63 , kämpa på , det är tufft men du har igen det . Jag är nykter den tre mån men fick ett rejält återfall i helgen , trodde jag skulle klara nåt glas vin men blev jättefull . Ta till vara fin relations erfarenhet . Jag lever med en nykter alkolist som är nykter sen 17 år . Han tycker också det är ok att jag o andra dricker men samtidigt ser han och varit tydlig med att jag har kraftfulla problem som det bara finns en väg ur . Att sluta dricka . Han har hjälpt mig jättemycket men det är mitt beslut och det är jag som måste vilja .

@Lilly 63 Härligt! Tror på det där med att planera saker utan alkohol i förväg. Då är man ju liksom redan inställd från början på att vara nykter. Hoppas du får en fin vecka! 🐉🔥👊🏼🌷