Nybörjare

För en vecka sedan blev jag stannad av polisen och tagen för grovt rattfylleri. Detta har varit den värsta veckan i mitt liv, det finns inga ursäkter eller anledningar till att man sätter sig bakom ratten berusad och nu har resan mot att leva nyktert börjat. Har 2 barn varannan vecka och inte druckit den veckan jag haft barnen, men eskalerande mycket den andra veckan. Valde att berätta allt för den närmsta familjen som stöttar o skäller (med all rätt) om vartannat men de finns verkligen där. Hur gör man, är den person ni känner som alltid är gladast på fest tar ett glas vin eller två medans man gör sig iordning o lämnar festen sist. I övrigt skötsam bra jobb stor bekantskapskrets. Nån som känner igen sig i det här eller kanske tagit sig ur o hur ska man tänka !? Känns självklart men svårt på nåt sätt ...

Välkommen! I gruppen ”förändra sitt drickande” finns många såna historier. I ”det vidare livet” startade pianisten nyligen en tråd där man skulle sammanfatta sin resa. Det svåra är att förlika sig med tanken på att man inte ska dricka tror jag. Att välja rätt. Du som har varit nykter varannan vecka har ett utgångsläge och de som dricker varje dag ett annat.sen beror det väl på hur ens liv ser ut i övrigt hur svårt det blir att avstå i sociala sammanhang. Jag upplever inte det som ett stort problem det har aldrig varit min grej att dricka mycket på fest. Men fortsätt läsa och skriva här, kanske i tråden ”förändra sitt drickande” som är mer aktiv än den här. Där finns många som brottas med de här problemen.