Ny här.
Nu har jag druckit alldeles för mycket de två senaste månaderna. Nästan varje dag. Suck. Innan dess var jag helt alkoholfri i två månader.

Idag var jag nog inte ens nykter när jag vaknade. Tänkte att jag skulle ta smällen och genomleva abstinensen. Har mått ganska dåligt idag och som vanligt inte fått någonting gjort. Så får jag ångest över det också.

Har bara druckit en folköl idag. Åtminstone gjort något rätt idag. Kunde lätt ha gått på krogen men hejdade mig för jag vet hur det slutar. Ingen stoppknapp.

Jag tycker det är svårt att hålla mig nykter. Jag har svårt att koppla ihop nykterhet med annat än allvar, plikter, ansvar och ensamhet. Fast jag har också erfarenheter av att vara nykter och jag mår ju toppenbra då.

Nån som känner igen sig?

Lili77

Hej Fantomen :)

Vad bra att du försöker begränsa ditt drickande! Jag försöker också, för jag vet att det sällan blir bara "några få" fastän jag försöker intala mig det. Ingen stoppknapp, som du skriver. Jag hamnar på skumma efterfester med fullkomliga främlingar för att jag inte vill sluta dricka när alla barer stängt, för jag ser till att aldrig ha alkohol hemma. Har jag det dricks den upp omedelbart.

Visst känns det "tråkigt" att inte dricka, jag försöker att fördriva kvällarna med att dricka te istället. Träna så att jag blir trött, eller planera att träna tidigt på dagen så att bakfylla inte kan vara tal om. Alltid när jag träffar kompisar ska det drickas vin och prata, så tyvärr blir det ensamt när jag undviker det. Jag försöker hitta nya kompisar att träna med istället, men inga framsteg på den fronten än...

Kattis71

Nykterhet känns ibland tråkigt, håller med. Men jag försöker tänka att jag har hellre trist än ångest. Kämpa på Fantomen. Jag gör det. Dag för dag för dag....hoppas på frid o lycka en vacker dag.