Kan det finnas något intresse för en tråd där vi pushar varandra att hålla oss nyktra den dagen som vi skriver i den.
Kan man även i förlängningen "lova" varandra i tråden att hålla sig till den mängden man tänkt dricka på tex midsommarafton.

Jag börjar med att skriva att idag den 17/6 blir det inte en droppe.

Celia

Å vilken bra ide! Jag ska inte dricka A. Idag!
Midsommar måste jag klura på hur mycket det får bli? Vad skulle vara rimligt? Fem öl (stark)
Eller fyra glas vin? Ingen nubbe för min del det kan jag lova!!

Vill inte

Åhh vad kul med så snabb respons.
Ja du Celia, det låter väl som en rimlig mängd.
Jag tror det är orimligt och kanske rent av omöjligt att förse sig själv med ett totalförbud mot A. Däremot så tror jag på nyktra dagar som kanske blir till veckor osv. . .
Dock kräver det lite moral dom dagarna man tillåter sig att dricka, själv får jag helt enkelt köpa hem EN vinare som jag öppnar efter att bolaget stängt, där är jag.
Till midsommar blir det EN vinare, nu har jag ju "lovat" det i min egen tråd så. . . det ska nog gå bra.

Vill inte

Välkommen Kvaddad!
Du fixar lätt att hålla dig nykter idag, ett tips som jag ska göra idag är att gå till bibblan och låna någon bra faktabok, samt en lagom stor godispåse, det blir grejer.

Vill inte

Kom igen nu då ;-)
Det är ju inte såå många timmar kvar av den här dagen i våra liv, ingen mer som vill kliva in och lova nykterhet ikväll?

Celia

Hej! Höll mitt löfte igår! Trots att min sambo drack A. Idag blir det en vit kväll! Ska springa!! Efter man har sprungit är det lättare att säga nej till A!
Det går lättare och lättare för varje dag utan A.
Dock vet jag att midsommar kommer innebära A. Men jag lovar att inte dricka mer än fem stora starköl. Ska inte börja för tidigt på em.. Runt 18 tiden är det lagom för då kommer ölen att räcka!
Kram alla där ute som kämpar!!

Vill inte

Fan vad du är duktig Celia!
Min sambo drack också ett par glas rödvin igår, men jag stod emot, fan vad bra vi är!!!
Satt ute i solen med min bok, ett glas vatten, samt alldeles för mycket lösgodis :-)

Vi kör väl nyktert ikväll med, känner mig taggad!

Celia

Heja oss!!
En dag i taget tar vi!! Så bra att du (vill inte) startat denna tråd!!
Lösgodis är bra!! Och innehåller väll inte mer skit o kalorier än A!

Vill inte

Ni (vi) är väl för goa :-)
Tanken slog mig minst 25ggr i em att jag skulle dra till bolaget och inhandla en flarra rött.
Men vad fan jag känner väl lite att jag är kapten i denna tråd, och jag tänker inte riskera att köra omkring
på er berusad i denna storm vi befinner oss i.
Nej låt oss klättra på väggarna, vräka i oss godis, och ha tråkigt.
Jag har för avsikt att styra skeppet tills midsommarafton, då blir det för min del ett välplanerat och kontrollerat intag av A.
Med det menar jag att det inhandlas bara den mängd som jag anser är lagom, i nyktert tillstånd.

Jag antar att det blir svårt att hitta en 2:a kapten på midsommarafton så vi får väl slå ankare då, eller vad säger ni?

Insikten

Jag drar lite på smilbandet när jag läser och känner hur positiviteten flödar i denna härliga tråd.
Det har varit en dag (egentligen vecka) med många upp- och nedgångar. Jag ventilerade en del i ett långt inlägg i "Hjälpa någon som står nära". Och det var skönt att skriva av sig.
Jag känner lite oro inför midsommar. Står ändå fast vid att jag inte ska dricka på tvåmånaders-dagen (som är just på fredag).

Men här tar vi en dag i taget. Och ikväll ska jag minsann inte dricka något. Utan le tack vare tanken på alla er underbara människor som stöttar en som vacklar.
Tack för att ni finns! *skrivs med en liten tår i ögat*

Celia

Du gör ett klokt beslut att hoppa över A på tvåmånaders dagen!! Du kommer vakna extra stolt på midsommardagen!
Jävla midsommar känner jag! Helt omöjligt att stå över just den dagen för egen del!
Nu vill jag verkligen hålla mig till mina fem öl!
Jag vill ju kunna dricka måttligt!
Kvaddad, skönt att du tar över till styrman!
Nu ska jag hålla mig till fem öl som jag lovat!

Vill inte

Tack (KVADDAD) för att du tar hand om oss, det ser ut som du får hjälp av (Insikten) som skrev ett så fint inlägg ovan.
Celia och jag har ju öppet redovisat att vi tänker dricka A på Fredag, men då under kontrollerade former (förhoppningsvis).
Jag vill även passa på att tacka er för det stöd ni ger mig i denna tråd.
Tack!

MW

Hänger med,idag tänker jag inte dricka kommer bli en jobbig em/kväll men ska fixa det!

Vill inte

Välkommen i gänget MW!
Det är klart du fixar att vara nykter ikväll.
Som vi skrivit tidagre i tråden så får man tillåta sig att klättra på väggarna, eller ha tråkigt när det känns jobbigt.
Skriv gärna av dig här när det känns förjävligt, så får vi hjälpas åt.

Sen är det ju inte hugget i sten om man nu skulle misslyckas trots att man skrivit i denna tråd. Misslyckas kommer vi nog alla göra så småningom, man väljer själv om man vill redovisa det eller inte.
Det finns inga pekpinnar eller måsten, vi hjälps åt att segla skutan, förhoppningsvis når vi land.
Antal platser är obegränsade så kom igen nu kära medresenärer.