Blåste positivt idag , fick följa med till stationen. Precis under gränsen för rf. åkte bort en vecka för ett tag sen och var i ett sammanhang där jag ej kunde dricka & jävlar vad svårt det var. Nu dricker jag mkt mer istället & var idag så nära att åka dit för rattfylla. Fick böter pga avställd bil, men vilken lättnad när jag fick resultatet. Så stört att jag har det här beteendet.

att ta det som en påminnelse om att du lever farligt. Kanske dags att förändra ditt liv ?

Ullfia

Du kanske skulle läsa/följa Vändningens tråd "Jag - ett Rattfyllo".

Allt gott,
U

Drycker

okej. har gjort riktigt idiotiska saker på fyllan inatt. & ska jobba imorgon. vsrför har jag så dåligt beteende.

Var inne i en bra period för ett tag sedan men är nu tillbaka. Att gå och lägga sig full efter 01 och sedan dra till jobbet dagen efter är ingen hit.
Hade en liknande sekvens förra veckan men valde då att avboka mina möten. Risken att ta bilen är för stor.

Finns en riktigt bra hjälp i Mörby som jag kan rekommendera. Dock måste man ta ansvar själv vilket ibland går snett.

Kämpa på.

Drycker

Carl73 tack för tipset!. tog ipren och redbull, sen chansade jag med bilen. Jag drabbas av total kontrollförlust när jag är på krogen. jag skulle ta en öl hade jag tänkt. Idag fick jag världens ångest när jag såg kontoutdraget, har inte så mkt pengar just nu. Det var inte längesen jag gjorde samma sak, (tillbringade natten utomhus) & svor på att jag aldrig skulle göra om det.
Men jag har förändrat mitt tänk efter att jag har kommit hit. Bara det att jag skriver ett inlägg här det första jag gör när jag kommer hem.

Önskar dig &så ett stort kämpa på! Om du vill dela med dig ang Mörby får du gärna göra det.

Vändningen

Gå inte i mina fotspår! Jag kan inte med ord beskriva skammen och ångesten att åka dit för rattfylla. Jag kände mig nykter, uppfattades som nykter, men hade druckit betydligt mer. I mitt fall så är det bara jag själv som råkat illa ut, men tanken finns där. Även om jag kör vettigt, så kanske någon annan inte gör det.

Jag kan inte med ord beskriva hur det känns nu och veta att jag ska infinna mig hos Tingsrätten och för första gången i mitt liv bli dömd till fängelse. Allt för att jag ville ha en hamburgare från McDonalds kl 22 en måndagskväll. Med alkohol i kroppen.

Låt det inte gå så långt. För min del har jag förstört rejält mycket av min sommar och mitt liv, trots att inget allvarligare hände än att jag åkte fast (ingen olycka eller annat). Se det som ett uppvaknande, en liten käftsmäll för att få dig att ändra på beteendet.

Drycker

Tack vändningen!

trots det som hänt & jag läst din tråd, så har jag tydligen så svårt att sluta, både att dricka alkohol & att ta helt puckade beslut på fyllan. att skriva ner en del ger ju onekligen en annan "tyngd" i vad jag gör.( att jag skulle ha problem känns annars overkligt). jag har ändå tänkt mkt på hur förödande det skulle vara att få de konsekvenser som du har fått. när jag satt i baksätet på polisbilen så kändes det verkligen helt & fullt som en käftsmäll, men när jag åkte ifrån stationen hade jag en känsla av lättnad, & naturligtvis var jag tvungen att fira det med några kalla pilsner när jag kom hem.

Vändningen

Nej det är väl så kanske, det är inte förrän man blir näsbränd på riktigt som uppvaknandet sker på allvar. Du har dock en fördel som är här på forumet och kan se min historia och andras. Försök leva dig in i hur det hade känt. Hur vore det att berätta det för din omgivning? Vänner, kollegor, familj etc? Å hur vore det om du blev av med körkortet för 2 års tid?

Det är inte värt det alls, men bara genom att låsa upp risken så är man ute på djupt vatten. Även om det är "dagen-efter"-körning, så när man chansar och tar risken och kör ändå, så har man öppnat en dörr som är stoooooooort "noooooo!".

Det kan vara ok att bli full eller dricka alkohol, men att göra så otroligt dum grej som jag gjorde är liksom inte försvarbart... å jag hade aldrig gjort det om jag stoppat eller åtminstone försökt begränsa mitt alkoholintag i tid. Hade jag bara börjat lägga in en vit vecka i månaden i god tid innan, så hade det kanske gjort att jag aldrig hade hamnat här. Ta kontrollen!!

Drycker

vilket bra inlägg jag gjorde sist;) hur som helst, jag rekommenderar starkt dagens sommarpratare Kjell Enhager, föreläsare, ledarskapskonsult etc. Intressant om att förändra beteende & lyckas.

Drycker

vad stort avståndet kan vara mellan intentionen & beteendet. det här med att avstå är svårt. Har läst mkt om alla som provar Afria alternativ, & det öppnar faktiskt upp för nya möjligheter.just nu känns det osannolikt att sitta med en alkoholfri öl, men bara jag tänker på det som en möjlighet ett tag. sen får man utmärkta tips (på sorter) här på forumet.
Det är som att "låsa upp en dörr" när det blir lagöverträdelser som att köra rf. jag tror däremot att det behövs ngt mer än alkohol för att göra det. eller skulle alla fulla körkortsinnehavare kunna bli rattfyllerister?
min intention är att ta kontroll (jag ska ta kontroll)

Drycker

har läst om fler med starkt A-sug idag. men som straff för att jag är så värdelös på att hålla mig nykter, så ska jag enbart skriva monologer. Tack alla duktiga skribenter därute, ni gör ett värdefullt jobb!

Vändningen

Det som fick mig att köra rattfull var inte alkoholen i sig. Nog för att den gjorde att jag hade lättare att ta ett korkat beslut, men det som hade hänt under en längre period var att jag började se alkoholen som min vardag och att vara lullig som ett normaltillstånd. Det var så en "vanlig" kväll skulle se ut. Jag kände mig också vid mina sinnes fulla bruk, trots 1,5 promille i kroppen.

Så innan själva fyllekörningen, så var det ju massor med spärrar som hade låsts upp... sedan kan det vara individuellt också hur stark den spärren är. Jag är uppvuxen på bondvischan, där man inte tagit lika hårt på olovlig körning osv, åtminstone inte förr i tiden. Det är fullt möjligt att jag av sociala faktorer hade med mig något i bagaget som "tog för lätt" på det.

Ta hjälp drycker, den finns där att få och du kommer bara att tacka dig själv om du får stopp på det i tid. Sitt där om två år och tänk tillbaka på hur det var här och nu och minns detta som något du fick stopp på i tid, innan det blev värre.

Drycker

nej,känner igen en uppväxt där alla sätter sina egna regler, det enda är att byta ut bondvischan mot miljonprogram. att ett lulligt tillstånd hela tiden blir det normala, känner jag &så igen.

ta hjälp, medicinering, vad jag kanske borde, blir nervös när jag tänker på det bara.

syftet var faktiskt att minska ner, det har gått sådär. jag ska tänka på saken. .tills helt nyligen trodde jag faktiskt inte jag skulle ha det minsta svårt att sluta.

Stingo

Nej, det du skrivit på forumet kan du inte redigera. Inte heller vad som hänt i ditt liv hittills... Men du kan ändra på vad som händer med ditt liv, från det här ögonblicket framåt.

Fortsättningen kan bli bättre, fast det gick fel där någonstans.