Försöker fortfarande sluta med a. Dricker sprit o vin dagligen sedan 20 år, nu har drt eskalerat. Flera försök har gått åt pipan, tvungen att besöka bolaget efter jobbet. Tycker att livet är tomt och innehållslöst, a hjälper att döva tristessen.
Är nu inne på 2 a nyktra dagen och undrar ska man få sån här feber o huvudvärk? Och ont i ögonen, men det beror väl på febern. Vill bara ligga kvar i sängen lediga dagar, men blir stressad av det, vet ju att jag har mycket att göra i hemmet och att jag behöver luft.
Det blir dåligt med mat, orkar inte laga och orkar inte äta.
Blir skrämd när jag ser hur länge ni som skriver här måste kämpa för att inte dricka

Du har varit här tidigare och nu tittar du in igen för att göra ett nytt försök, du ger inte upp. Alkoholen tar en stor plats i ditt liv och på senare har det eskalerat ytterligare. Livet känns tomt och innehållslöst skriver du, där kommer alkoholen in och för en kort stund dövar tristessen samtidigt ser du att detta gör att det går som i en ond cirkel och du vill verkligen sluta dricka för att hitta tillbaka till dig själv.

Nu har du hållit upp helt på egen hand i ett par dagar. Bra jobbat! Trots att du verkligen inte mår bra och har läst här vilken tid det ibland kan ta så fortsätter du. Det är såklart olika för alla hur det är och hur man mår, en tanke jag får hoppas det är ok att jag delar med mig. Utifrån det du beskriver låter det som du skulle kunna vara hjälpt av stöd via vården, att lindra abstinensen och på så vis göra det aningen lättare för dig själv. Att förändra ett beteende såhär är ändå tufft i sig och att då bli av med lite av de tuffa symtom som kan uppstå efter man bryter en lång tids regelbundet drickande kan underlätta något. Vad tänker du själv om det?

Jättebra att du skriver här igen, ibland tar det tid innan man får svar och man kan behöva skriva flera gånger.

Varma hälsningar,
Rosette
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet