Vad skall jag göra? I 20 år har jag druckit för mycket. Att skriva om mig mig själv här hjälper inte. Har druckit ca 4 flaskor per vecka och det är inte något jag vill. Har försökt förändra detta i till ett ”lagom” halva denna tiden. Vad skall jag göra? Var kan man få hjälp?

Femina

Välkommen till forumet!
Om du bor nånstans i Stockholmsområdet tycker jag du ska vända dig till mottagningen "Riddargatan1". Sök först information på deras hemsida. Fyra flaskor i veckan låter inte särskilt mycket för mig men det är inte bara mängden som räknas utan också hur och varför man dricker. Önskar dig varmt lycka till. ?

Femina

Då rekommenderar jag dig varmt ett "öppet" möte hos AA. Titta på hemsidan aa.se och hitta lämpligt möte/dag/tid. Du behöver inte ens prata utan kan bara lyssna om du vill. Du kommer bli varmt mottagen. Enda kravet för "slutna" möten är en önskan att sluta dricka. Ge det 5-10 ggr och känn in stämningen. Jag har med hjälp av AA nu varit nykter drygt sex månader och i början var mitt mål att få stöd att vara nykter en månad, inget mer. Lycka till! ?

Respons finns ett ställe som jobbar med de som dricker för mycket el Behandlingsgruppen är kommunala ställen. Respons kostar tror de är 100 kr per besök men lever du tex på soc bidrag betalar soc. Behandlingsgruppen är kostnadsfri. Sen finns även stigbergskliniken och nordhemskliniken du kan vända dig till alla finns i Gbg

Hej! Tror att du behöver mer hjälp än bara detta om du inte känner att det räcker. Min syster går på beroendemottagning och AA. Första steget är ju dock att erkänna för sig själv att man har problem och det har du precis gjort.... ring 1177 så kan de guida dig rätt inom vården.