Berra58

hej. jag har gått på beroendemott. 15 mån nu. några få återfall. nu nykter i 100 dar. vad gör jag då? jo köper 8 folkisar o häller i mig.detta var för 7 dar sen. för 3 dar sen köper jag 6 foolkisar igen dricker 3 slänger resten. min fråga är när blir mitt blodvärde normalt igen? vet att dom vill ha blodprov var 3 vecka. dags på måndag igen.törs jag gå dit? skraj

Kan tyvärr inte svara på din fråga är inte insatt i dessa prover. Måste du ta prover el är de frivilligt? Ska själv gå dit på bedömning samtal i veckan och några prover kan de glömma att jag kommer lämna om jag nu ev skulle börja gå där är väldig anti mot både beroendevården och psyk men lovat soc åtminstone gå ditt på ett förutsättningslöst möte. Och har tack och lov inte krav på mig från soc ang prover då min soc vet jag kör med helt öppna kort ang drickandet och har gjort sen dag ett.

Hittade den här informationen som känns tillförlitlig:

”Ett enstaka berusningstillfälle (alkoholkoncentration 1-1,5 promille) ger inte upphov till PEth-koncentration över 0,30 μmol/L, varken akut eller under efterföljande dygn.

Halveringstiden för B-PEth är cirka 4 dygn. PEth visar främst alkoholkonsumtion under de senaste 2 veckorna. Eftersom lägsta gräns satts till <0,05 μmol/L kan även en socialt accepterad alkoholkonsumtion ge ett numeriskt värde.”
Hoppas det går bra! Låter som om du har kommit långt i din alkoholfriare. Kämpa vidare nu!