RosaPantern

Hej alla som sitter i samma sjunkande båt!

Ny här på forumet och har gjort (för mig) mitt livs misstag.

Jag ska framstå som en vuxen man som snart fyller 30, och det trodde jag tills nu.

Jag är en sådan person som älskar sin partner mer än nått annat här på jorden, att ha en partner för mig betyder verkligen allt, tror det har och göra med att jag inte har så god hand med damer många gånger så har levt ensam större delen av mitt liv.

Kruxet som jag upplever är att min partner inte är så duktig på att få mig att känna mig älskad, och vi har aldrig haft nånting som skulle kunna kallas sexliv. Men vår relation är bra överlag, lite knakig ibland som dom flesta andras. Engentligen skulle det behövas skrivas mycket mer om det här så alla får en bättre inblick men det skulle ta flera dagar att skriva. Men tänk er iallafall att ni ger 110 % till eran partner och relationen och motparten ger blygsamma 20% och ni känner er inte riktigt älskad och tagen seriöst.
Man blir ju tillslut rädd,ängslig,svartis och paranoid, iallafall jag.

Och nu då till poängen av det hela.

Blev bra jävla på trycket igår efter ha hinkat i mig 10 starköl, varpå jag träffade en bekant av motsatta könet, och denne bekant tycks då tydligen varit lite svag för mig kom det fram.
Och jag tror ni alla vet vars det här barkar, och ja ni har alldeles rätt...
vi hade inte sex, men vi höll på med varandra, och det är lika jävla dumt det.
Den bekantes relation är tydligen också lite knakig, och jag tror att vi i våra nedsupta hjärnor tänkte vi att här får vi nått som man saknar i relationen.

Och nu sitter jag här dagen efter, med en puls som håller på att skjuta i höjden, kallsvettningar och allt annat som kommer när man inser att man gjort ett sånt fruktansvärt snedsteg.

Jag har kräkts idag, och som tråden lyder jag har kräkts av ångesten och rädslan, inte av spriten.

Finns det nån annan här på forumet som känner igen sig på ett eller annat sätt? jag ber er att berätta vad ni har upplevt, även fast det är jag som gjort helt fel så finner jag lite tröst i få veta om det finns någon annan som gjort samma sak med ungefär samma bakgrund. Snälla skriv!
Nu ska jag försöka somna in, för som det känns nu med allt, vill jag inte leva något mer.

Hälsningar
Århundradets jubelidiot

Du är absolut inte den enda som gjort snedsteg på fyllan. Har också en gång varit otrogen mot en partner i berusat tillstånd. Jag berättade och han förlät mig och jag tror faktiskt inte att relationen blev sämre av det. Absolut inte säkert att det skulle bli samma i din relation, men för mig blev det väldigt tydligt att jag ville ha min partner, eftersom jag mådde så dåligt över vad jag hade gjort. Och det blev också tydligt hur viktig jag var för honom eftersom han valde att förlåta mig. Generellt tror jag det är dåligt för självkänslan att leva i en relation där den andra verkar bry sig mindre, så ska det inte vara. Du är värd att må bra i din relation, om inte med denna kvinna så med någon annan i framtiden. Mitt råd till dig är att låta lite tid gå, lugna dig lite och fundera på hur du vill gå vidare. Du skriver att du älskar din partner över allt annat, men också att du tror det kan bero på att du inte haft så lätt att hitta någon tidigare. Fundera lite på vad som är vad. Jag tror inte att det bara finns en enda person vi kan vara lyckliga med, så utvärdera lite om hon gör dig lycklig egentligen? Jag tycker att det låter som att du ger mer än du får tillbaks. Ta hand om dig och lita på att det inte alltid kommer kännas så här jobbigt..