På måndag 21 december, från kl 12:15 kommer vi vara online från alkoholhjälpen på zoom. På zoom kan ni välja själva om ni vill vara med med bild, ljud, skriva i chat eller bara lyssna.

Vi håller på så länge som deltagarna vill, dock längst till 14:15.

Tanken är att vi på alkoholhjälpen håller i det hela och att vi kan ha fri diskussion om deltagarna är intresserade av det. Det kommer inte att finnas några krav på att säga något, utan det går bra att bara lyssna. Det kommer även gå bra att skriva frågor eller reflektioner, så läser vi upp.

Inget är helt spikat angående innehåll även om vi har fått en del bra förslag. Ni är välkomna att komma med önskemål. Vad ska vi prata om?

Här kan ni anmäla ert intresse och få länken till zoom-träffen:
https://alkoholhjalpen.se/zoom_anmalan

Imorgon är det zoomträff på alkoholhjälpen. Anmäl dig på https://alkoholhjalpen.se/zoom_anmalan. Du behöver har ett användarkonto på alkoholhjälpen. Om du redan har anmält dig så kan du gå in på ditt konto, trycka på "Historik", och sedan leta rätt på "Intresseanmälan" och trycka på länken för att se mötesinformationen igen.

Kan inte vara med idag men vill hälsa alla forumvänner och Admin så gott?
Ser fram emot en fysisk träff under nästa år förhoppningsvis.
God Jul ? och ett Gott Nytt År?

Kram ???

Jag hade gärna varit med men jobbar hela dagen. Hoppas att det blir fler gånger framöver. Nyfiken att få läsa framöver hur träffen upplevdes.
Kram

Ett opretentiöst, fint möte. Bra samtalsämnen (som vi valde själva). Tack till Magnus och Alkoholhjälpen för detta initiativ men särskilt tack till Emmy123 och Majmy (osäker på stavningen) för fint samtal!

Kram!

Det var väldigt bra samtal och oj, va jag behövde detta! Det var skönt att få prata av sig och få med sig goda råd från er som var med idag ? Mötet gjorde min dag.. TACK!

Men jag hoppas att det gick bra ändå, utan mig. Jag misstänker att det kan vara svårt att arrangera efter kontorstid. Lunchtid passar dock oftast bra för mig, men förstår att andra har lite svårare med dagtidsjobb.

Jag hoppas på ett nytt tillfälle!

Jag skulle deltagit i träffen om jag fått inbjudan. Kanske det var tänkt som en mer sluten träff för vissa individer. Jag hade alla fall varit intresserad av att delta. Jag sitter hemma på heltid och jobbar strax söder om Globen. Har inte varit på mitt kontor sedan den 11/3-2020. För mig är alla tillfällen med social interaktion viktig i dessa tider.
/Mrx

Eftersom många som vill inte kunde förra gången. Eftersom det var trevligt. Eftersom pandemin fortsätter. Så har vi bestämt oss för att köra en ny träff på zoom för alla som vill vara med. Det blir på måndag 25 januari, kl 14:30. Vi återkommer snart med mer information.

/magnus

Jag har förvisso en förståelse för att det måste ske under dagtid, men jag tänker mig att många jobbar vid en sådan tidpunkt. Jag kan ju alltid anpassa mina pauser till en viss del, så länge inget kommer emellan. Jag ska göra ett försök att vara med i alla fall, men det återstår att se hur det går.