Ngn som har erfarenhet av Campral ? Är de direktverkande eller ska man ta de i en period innan de börjar hjälpa? Är de så att de så att de minskar suget med när man dricker alkohol ? Tacksam för svar Carolina

Hej C,
Campral funkar (på vissa) så att effekten av alkoholen minskar. Dvs man blir inte "hög" av alkohol. Efter en tid avtar då intresset av att dricka mycket.
Campral fungerar långt ifrån på alla och är inte en mirakelkur som tar bort sug är jag rädd.

Rosen

Jag åt Campral under ett år, och har haft stor hjälp av detta. Det minskade absolut alkoholsuget för min del. Tyvärr minskade även en del andra sug också. Lite dålig i magen i början. Nu tar jag Campral om jag vet att jag kommer att utsättas för stress eller situationer där det blir svårt att avhålla sig från alkohol.Tycker att det tar några dagar innan det fungerar. Det finns andra läkemedel som gör att berusningseffekten blir mindre. Minns inte nu exakt vad de heter.

Carolina

Tack för svar, de verkar vara väldigt individuellt hur campralen verkar. Tog campralen idag o tyckte de verkade ganska direkt, men kanske placeboeffekt?

Spaderknekt

Knaprat Campral några veckor nu och några månader tidigare.
Jag känner av det på suget. För mig tar det ca 4 dagar innan jag känner någon ordentlig effekt.
Men tidigare (när jag tog Campral i ca 6mnd) var den tydligaste effekten att när jag väl drack så räckte det med en dag. Blev liksom inte sugen på att fortsätta dagen efter som jag normalt blir.
Det är dock verkligen ingen mirakel medicin.
Fick den också i Norge där den inte går under något högkostnadsskydd, då var det inte värt nästan 800kr i mnd