Hej!
Jag skrev detta i en annan tråd men det passar nog bättre här. Jag vill ju förändra mitt drickande och troligen sluta helt. Har en diagnos som heter Pmds (svårare form av pms) och den går inte så bra ihop med alkohol. Är även just nu sjukskriven deltid för stress.
Jag dricker inte så ofta eller ens mycket (tror jag). Problemet är att jag mår väldigt dåligt nästa dag oavsett vad som hänt eller hur mycket jag druckit. Även under kvällen kan alkoholen påverka mig på ett dåligt sätt så att jag blir överkänslig för saker som sägs och jag blir väldigt självmedveten. Jag kan vara på partyhumör ena stunden och bli deppig och låg och "uttråkad" i nästa. Jag har nu typ kommit fram till att det inte är riktigt värt det. Att jag bara borde sluta dricka helt men så känns det bara så tråkigt! Nu är sommaren på ingång och jag har bjudit in till födelsedagsfirande. De flesta nära vänner ser det som en självklarhet att vin, bubbel el liknande ska finnas med, speciellt om man ska fira något men det är inte bara det. Jag är själv rädd att min energi ska dala och att jag ska bli trött och uttråkad och inte vara något kul sällskap på tex en fest/middag om jag inte kan dricka. Tycker verkligen detta är jätteknepigt så tar tacksamt emot tips/stöd/pepp!

jas75

Om du mår så dåligt av att dricka så prova en gång att vara nykter. Ha alkofritt bubbel i glaset, det finns riktigt goda tom på ica. Tror inte att någon tycker du är tråkig. Är nog mest hjärnan som spökar :)