Vart nykter i 2 mån nu efter druckit ganska mycket varje dag i över 15 år ...tycker det går lite för lätt..tar antabus och går på gruppsamtal.. det hjälper mycket tror jag ...men när blir det som svårast .. eller är det olika från person till person .. tack för mig

@yvg100 Grattis till att du varit nykter i 2 månader🥳. Vad bra att du upplever det som lätt ändå och att du går på gruppsamtal. Generellt blir det lättare och lättare tänker jag ju längre tid man är nykter och så att hjärnan får möjlighet att återhämta sig och få balans. Tänker att det gäller att ställa om sitt förhållningssätt till alkohol och få en djup insikt om hur mycket det förstör och påverkar hela livet. Att inse att om man är beroende så kan man inte dricka alkohol, för då fastnar man i alkoholens klor igen. För mig har min positiva inställning till hur skönt och befriande det är att vara nykter, gjort så att det har känts lätt och motiverande att leva ett nyktert liv. Precis allt har blivit bättre i mitt liv och det är så mycket mer värt att vara nykter. Alkohol ska aldrig mer få ta plats i mitt liv.

Så njut av att det går lätt och av din nykterhet🌺🌟