Jag har ju såklart förstått länge att jag har problem med alkohol. Men hur kunde jag låta det gå så här långt. I helgen så passerade ju verkligen alla gränser. Jag drack så mycket att en hel dag av livet bara försvann. Jag började dricka efter jobbet på fredagen, först på restaurang, sen efter att ha blivit besviken av min man så ”tyckte” han synd om mig och köpte mer alkohol som jag drack hemma. På lördagen var jag på systemet så fort det öppnade, köpte en BIB och drack hela den!! Inser först på söndag kväll att jag inget minne har över att lördagen bara inte finns alls. Förstår absolut ingenting. Hann ju dock såklart med att bråka ordentligt med mannen också såklart. Så vet inte om han ens är villig att försöka hjälpa mig nu eller om han kommer skiljas. Först nu förstår jag ju vad jag är påväg att förlora! Självklart har det ju även satt många käppar i hjulet även på jobbet och man är ju mest bara osams med allt och alla. Asså jag är påväg att verkligen förlora allt pga alkoholen! Nää, nu får det faktiskt vara dags och sluta!

Hej! Det låter som att du har mycket att vinna på att inte dricka, både i rollen som partner och som kollega. Klokt av dig att skriva här! Vore spännande att höra hur det gått för dig sen i måndags och vad du tänker just nu.

Hej. Precis vaknat till samma. Sitter i en båt där slkoholen tagit över stor del av mitt liv och efter händelser i helgen stod jag på tråden till skilsmässa. Nu ska jag försöka hitta hjälp för att kunna hålla mig borta från alkoholen. Tänker att detta kanske är ett bra forum att kunna stötta varandra.

Beklagar att höra era historier men vi är här, vill ha förändring och bara det är en vinst. Jag har själv varit en helgsupare av rang senaste åren, men nästan aldrig under veckorna då det är jobb. Men jag söp alltid ensam, jag skämdes för att någon annan skulle se eller veta. Så drog för gardinerna, satte på TV:n, datorn, ismaskinen och vaknade 5-6 timmar senare med huvudvärk, hjärtklappning och ångest. Lägg sen till bra jobb och uppskattad kollega. Har dock inga barn och alkoholen tog över som partner när mitt ex stack för några år sedan nu.

Målet är nytt liv, utan alkohol, med vänner, med hälsa och någon form av lycka. För det ger inte Mr. A. Han kan verka snäll först men hans mål, om du ger honom utrymme, är att ta ihjäl dig.

Detta är ett bra forum att stötta varandra för kom ihåg - man är inte ensam. Även om varje historia är unik har vi en gemensam ovän vi vill göra slut med. Och det gör man bäst tillsammans :)