Hej allesammans! Någon kanske minns mig och för någon annan är jag ny och jag har påbörjat denna resa snart tusen gånger men trillat tillbaka lika många.
Vad är det då som gör att det är stopp nu… jo jag höll på att dö i torsdags då jag kände mig ensammast i världen och drack vin och ville avsluta mitt liv, och jag lyckades nästan. Hade legat sjuk sen julafton och ingen hörde av sig… inga barn hemma… tyst och tomt.
Så jag tog några gamla oxicodone och propavan jag hade och skrev till mina syskon och mina barn. Som tur var så var min bror vaken och ringde ambulans… jag hade lagt mig i duschen i stabilt sidoläge och 112 hade ringt upp mig men det minns jag inget av. Hade hunnit lägga ut en nyckel också…
Jag höll på att dö den natten då jag var medvetslös och inte svarade på smärtstimuli. Men till slut efter att pumpat i mig massa Naloxon så reagerar jag när det knäcker bröstbenet. Hade jag inte gjort det hade det blivit respiratorn på IVA. Mina syskon satt och vakade över mig den natten och andning var dålig periodvis och mitt i allt detta har jag både covid och influensan på en och samma gång. Hela jag är blå av alla tryck på diverse triggerpunkter som ambulansvårdarna gjort för att se om jag reagerade på smärta.
Jag har sedan detta legat isolerad på psyk i ett eget rum men i stort sett sovit bort tiden. Det bästa jag ändå gjort är att erkänna för min syster och några få vänner min relation till vinet!
Så den hjälpen jag tar härifrån nu är samtal, Voxra, NPF-utredning och något som dämpar suget mot alkohol.
Har ju givetvis stor stor ångest över vad jag gjort men samtidigt har den stora stenen lättat och jag har ”kommit ut” efter 11 år som vinberoende.
Jag kommer även ta mig till AA och se till att få mig en sponsor där och mina vänner kommer att stötta mig i vått och torrt och de är såna som också kan ha kul utan alkohol.
Och en sak till… de tog alla provet man kan ta och min lever mår bra tack och lov. Den har inte tagit stryk under dessa 11 år.
Så idag somnar jag nykter och imorgon är vaknar jag utan bakrus och börjar min dag som nykter dag 5.
Mina barn är arga på mig och med all rätt men de kommer stötta mig de också ❤️

Ta hand om er innan ni hamnar där jag gjorde, annars sök hjälp i tid för riktiga vänner finns ❤️

Kram PimPim - som precis fått en andra chans i livet 🌟✊🏻🤘🏻💕

@PimPim Vilket uppvaknande!

Fantastiskt att du har många runt om dig som kommer stötta och all hjälp du får med vården. Hemskt att du behövde slå så stenhårt i botten men tyvärr är det ibland det som krävs för att vakna.
Jag tror stenhårt på dig! Du kommer klara det här!

Kram❤️

Styrka till dig! Så bra att du får god hjälp och har många omkring dig. Det här forumet är ju också en god gemenskap, så häng kvar här också. Och som nykter är det lättare att ta initiativ och vara delaktig i tex barnens liv tänker jag.

@PimPim
Usch vilken hemsk upplevelse! Men skönt att du lever, för någonstans i ditt nattsvarta mörker ville du ju ändå leva med tanke på att du lagt ut en nyckel.
Nu är det bara uppåt som gäller.
Vi är lika här, alla älskar tyvärr vin/sprit. Men det finns mycket styrka & kärlek att hämta här!
Jag har nyss hittar tillbaka och ska även som du återigen ta nya tag.
🤗

@Kennie jag har ju hängt här till och från i snart fem år och här finns det fantastiska människor och alla gör vi vår resa. För en del är den rak och för andra väldigt krokig och jag har kommit till insikten i att jag måste ta professionell hjälp nu med samtal varför allt började eskalera 2012?
Det finns ju saker som hänt tidigare i mitt liv som jag vill få bukt på också. 🙏🏻
Ha en fin dag ❤️

@Rehacer vi gör det tillsammans och det bästa av allt är att jag började nykter innan nyår. Hade det som mål annars… nyårslöfte men min helvetesdag den 29:e gjorde att jag började den 30:e och idag är det dag 5 som jag kommer somna nykter. Ligger ju fortfarande inne på psyk så det är 100% chans att jag verkligen är nykter en hel dag till 🙏🏻❤️ Kram på dig och lycka till med din resa 💪🏻✨

@Himmelellerhelvette och ja samtal erbjuds! Har haft en fantastisk sjuksköterska här idag där vi kunnat samtala om det ena och en det andra. Om diagnoser om våra barn hur olika två syskon kan vara osv. Jag får min medicin serverad på morgonen och på kvällen. Mat mest hela tiden, och den smakar bra för en gångs skull.
Har inte haft en enda suicidtanke alls sen jag kom hit, och inget sug efter A heller!
Skönt det 🙏🏻❤️

@pimpim, jag minns dig väl. Vi var ju några härifrån som fixade en hemlig facebook grupp för några år sedan. Jag kommer ihåg att du var med i den gruppen. Vilken otäck vurpa du gjorde som kunde sluta väldigt illa. Du hade tur att brorsan din var vaken den natten. Nu hoppas jag att du mår bättre och kämpar vidare. En dag i taget 😎
/Mrx

Välkommen tillbaka till livet !
Jag tror ju setnhårt på det är att prata, prata, prata om det som trycker inombords ! Trollen måste ut i dagsljuset !
En dag i taget nu <3

Finaste du, vilken hemsk läsning! 💗 Fint att du är här igen och har fått/accepterat hjälp. Skickar pm till dig och kollar upp hur det går. Kram till dig så länge. 🩷

Ååh, PimPim!♥️
Såg din nya tråd när jag skulle kolla hur det går för VaraFrisk. Vilken tur att det gick som det gick!😥🍀
Önskar dig all kraft och ork för att du nu står på bestämda och stadiga ben!
Du är ju en av "de gamla" och vi har ju stöttat och hejat på varandra här inne på forumet.
Skönt att du också har Vinäger både här och på "utsidan".
Jag kommer titta in då och då och heja på dig även om jag inte skriver så mycket i min egen tråd sedan över ett år tillbaka.
Många kramar och lycka till dig! 💜💜💜

@PimPim Åh så svårt men vad gott att du är här🙏🏻Jag minns ditt namn men vet inte om vi har skrivit h varandra. Kanske är det genom Vinäger och FinaLisa. För jag minns inte om du var m på forumträffen i Stockholm i februari 2020?
Tack, för att du skriver och berättar🙏🏻

Kram🤗