Jag är strax över 30 och har två barn. Jag har det senaste året druckit alkohol i princip dagligen. Två - tre glas vin på kvällen efter jobbet har varit det vanliga. Har ursäktat med att det varit stressigt på jobbet, sovit dåligt, behöver varva ner osv. Jag har dock märkt senaste månaderna att jag druckit ca 3 flaskor vin i veckan, blir inte berusad längre vilket tidigare varit det jag ville åt. Den där salongsberusningen som gör att en somnar lite bättre. Tänkt många gånger att jag ska sluta dricka på vardagar vilket hållit en dag kanske. Har även druckit lite i smyg så inte barnen eller mannen ska se. Jag inser att det inte är sunt och vill sluta men lyckas bara inte. Har bakgrund av alkoholism i familjen. Haft eget drogmissbruk som ung och rökt i 15 år men gått över till el-pipa nu. Så många varningsklockor men är rädd att sluta. Känner att min beroendepersonlighet måste ha något att klamra sig fast vid och om jag inte lägger av går det här nog åt skogen. Vet inte vad jag vill ha härifrån egentligen men känner att det kan vara ett första steg mot att sluta dricka. Att skriva om det gör det verkligt. Hur slutar jag?

Li-Lo

Så fint att du är här. Det låter som att du allt mer känner att du vill förändra din relation till alkohol. Det som till en början fungerade och som kändes okej oavsett skäl börjar oroa dig allt mer. Att du modigt blickar inåt och sätter ord på vad du uppmärksammar är viktiga steg då du vill förändra. Redan många steg tagna således utöver att du är här. Jag hoppas att du finner det stöd och den inspiration du behöver här inne. Här finns många berättelser att hämta kunskap från.

vänligen Li-Lo

Li-Lo

Så fint att du är här. Det låter som att du allt mer känner att du vill förändra din relation till alkohol. Det som till en början fungerade och som kändes okej oavsett skäl börjar oroa dig allt mer. Att du modigt blickar inåt och sätter ord på vad du uppmärksammar är viktiga steg då du vill förändra. Redan många steg tagna således utöver att du är här. Jag hoppas att du finner det stöd och den inspiration du behöver här inne. Här finns många berättelser att hämta kunskap från.

vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen