Ligger i sängen tidigt som vanligt. Finner inte ro att titta på tv eller läsa. Känner mig ensam och ångestfylld så ju snabbare jag somnar desto bättre är det.
Min behandling började för drygt en vecka sen. Inser att jag kommer få lov att känna och tänka på en massa tankar och känslor jag inte vill vidröra men nu är det nödvändigt. Det skapar ångest men känner ändå hopp och tänker att detta är enda vägen ut ur helvetesgapet. Att vara nykter är skönt och vad jag vill men ensamheten är stor när man mest haft likasinnade vänner och ingen partner. Skulle behöva en Styrkekram, en trygg arm att ligga på och ngn som viskade att allt ordnar sig och att jag inte är ensam.

Välkommen hit, bra kämpat, och det kommer bli bättre för varje dag. Här kan du följa fler med liknande problem, det är verkligen inte lätt att sluta dricka. Särskilt som folk dricker överallt. Men tiden kommer visa på nya vägar. Jag har precis haft ett återfall på två dagar och förbannar att jag drack. Men är på banan igen och kämpar vidare. Kram

Kattis71

.....fyller i mål och delmål inför morgondagens möte (CRA). DET skapar ångest att behöva tänka och sätta ord på tankarna. Allt blir så mkt mer verkligt. Livet jag levt som jag nu vill förändra. Sådan ångest ibland när jag tänker på allt jag gjort barnen. Vilken smärta jag tillfoga de. Hur kunde/kan jag? Har jag rätt att någonsin bli förlåten? Tror inte det. Hur lagar/fixar man ett 17 - årings brustna hjärta? Kan jag få hennes förtroende igen? Kan hon börja må bra? Så många tankar att hjärnan kokar. Rastlösheten gör sig påmind men orken är bortblåst. Nykterheten ett måste. Jag vill!! Saknar kärlek.