Hej igen. Har loggat in och läst min originalpost säkert 20ggr och skäms lika mycket varje gång. Har läst svaren minst lika många gånger och dom betyder oerhört mycket, tack för dom. Väljer att redigera mitt inlägg just för att jag faktiskt skäms över att se det och läsa det. Ett ord som jag tagit till mig är vi. Det ska jag ta med mig och självklart stanna på forumet.

Kattis71

Hej!
Du är inte ensam. Vi är många här med samma känsla som du. Ensamhet. Va här inne och läsa om andra så inser du hur många vi är. Tillsammans kämpar vi!

Krumeluren

Precis så är det! Är också ensam i mitt drickande och har inte "vågat" berätta för någon. För mig är det noll tolerans som gäller, klarar inte att dricka måttligt.
Genom stödet från alla på forumet så har jag hållit mig nykter i 8 veckor.
Läs och följ trådarna här så får du inspiration och stöd.
Varmt välkommen & lycka till.

Här behöver man inte skämmas för NÄR, HUR, VAR eller VARFÖR man druckit.
Här kan man skriva och läsa, få stöd, det blir en vi-känsla.
Vi som har problem med alkoholen. Vi som vill få ordning på våra liv, utan att alkoholen styr det.

Så kämpa på i lag med oss andra

Med stöd av forumet så har jag lyckats hålla min nykterhet i 8 månader. Känns bra att läsa om andra i samma svåra och skamfyllda situation som mig själv. Här behöver du inte erkänna något om du inte vill, men kan göra det om du tycker det känns rätt. Det enda som är säkert är att vi alla har någon form av alkoholproblem....