Trillar tillbaks om och om igen
Jag känner mig så pinsam och misslyckad.

Hur jag än gör faller jag om och om igen tillbaks, jag VET hur mycket bättre jag mår av nykterheten rent fysiskt, men mentalt gör jag det ej. Sjukt men sant. Rastlös, uttråkad, deprimerad you namn it utan mitt vin, att känna mig fri.

Dock är jag trött på den påfallande tröttheten, svullna buken, aldrig orka sitta uppe på kvällarna, skjuta göromål till morgondagen, seg i kolan... Frihetsbegränsningen.

Jag totalvägrar sjukvården av många anledningar. Känner mig så ensam, men samtidigt vill jag bara vara ifred. Inget går ihop. Kan inte se ett liv utan vin men har så så svårt att begränsa mig

Utåt sett är jag så jävla "duktig", många järn i elden och en förebild, allt krockar och jag vet varken ut eller in mer än att det här är inte hållbart, inte på något sätt.

/M

anonym11208

Känner igen mig i det du skriver, jag är också rastlös och uttråkad utan mitt vin, men konsekvenserna är ju destu fler. Jag försöker att ändra mina vanor, för jag tror faktiskt att det handlar mycket att jag är van att ta ett glas vin så här hemma, jag tycker att det är så trevligt och det är det ju, men morgondagen är inte riktigt lika rolig.