Har gått bra i två månader...sen åker jag dit igenm...Blev så full i fredags....hamnade i gamla vänners lag....min gubbe blev sviken igen. ..fan också hur svårt det är??

RaniLee

De flesta av oss åker dit igen någon gång och även flera ggr. Jag är här på forumen för tredje ggn och mitt fjärde nyktra valda tillstånd. För mig är det viktigt att ha i minne varför jag vill vara nykter och välja det varje dag. De gånger jag har "trillat dit igen är just när det gått ca 2 månader och jag inbillat mig att jag kan nog dricka, som andra.
Du klarade två månader, så nu klarar du ännu längre. Det är en sjukdom och återfall är en del i bilden. Jag har fått Naltrexon är läkaren på beroendemottagningen och de hjälper mot suget. Min vilja, samtal med kurator/KBT och Naltrexon tillsammans är en bra kombination, som jag kan rekomendera. Var inte rädd för att ta kontakt med beroendemottagningen (du kanske redan får stöd därifrån?), ring dem, be om hjälp. För mig är samtalen jätteviktiga och en stor del i mitt tillfrisknande.
Bra att du kom hit igen!