I och med det här inlägget erkänner jag för mig själv att jag har problem med alkohol.

Jag har alltid kunnat dricka kontrollerat men under de senaste två åren har det blivit oftare och oftare som jag blir väldigt full när jag dricker, speciellt med en vän. Dagen efter har jag brutal bakisångest, oavsett om något dåligt har hänt eller ej. Det känns bara så jobbigt att jag tappar kontrollen när jag väl börjar dricka. Jag känner aldrig sug efter alkohol, jag har bara svårt att sluta dricka när jag väl har börjat. det är aldrig några problem när jag dricker tillsammans med min man, bara med vänner.

Eftersom jag har börjat påverkas så negativt i och med bakisångesten har jag bestämt mig för att göra en förändring.

Jag är inte beredd att sluta dricka helt, men det destruktiva drickandet vill jag upphöra med. För min psykiska hälsas skull.

Jag har läst på om sinclairmetoden och eftersom jag redan har naltrexon hemma (fick det utskrivet mot övervikt men kunde inte ta medicinen varje dag pga biverkningar), så tänkte jag testa.

För er som inte känner till sinclairmetoden så går den ut på att man tar naltrexon när man ska dricka alkohol. Naltrexonen gör att man tappar drivet att fortsätta dricka. Man får ingen kick helt enkelt...

Min största utmaning blir dock att jag verkligen ska ta medicinen då jag blir trött av den och det gör ju inte att stämningen blir på topp.

Vad har ni för tankar om detta?

Jag tänker att jag uppdaterar här när jag har testat.

Hej, klokt att du vill förändra drickandet! En sak jag tror är viktig om man vill dricka mindre per tillfälle är att inte dricka alkohol förrän maten står på bordet. Det är lätt att dricka för fort om du är hungrig, och efter två snabba glas har du inte längre kontroll att kunna bromsa. Sen är det bra att hitta alkoholfria alternativ och sluta tänka att alkohol är det enda som ger guldkant.

@Kennie tack för pepp 🙂

Tror du har en poäng där med att inte börja dricka förrän maten kommer. För det är något jag gör annars, alkohol på tom mage ger en snabb kick och sen är det, som du säger; svårt att sluta.

@Kennie tack för pepp 🙂

Tror du har en poäng där med att inte börja dricka förrän maten kommer. För det är något jag gör annars, alkohol på tom mage ger en snabb kick och sen är det, som du säger; svårt att sluta.

Hej på er! Vet inte om någon löser min tråd... Men jag vill i alla fall uppdatera att jag har lyckats bra med att dricka måttligt och utan ångestpåslag- utan naltrexon! Jag har helt enkelt varit mer medveten när jag dricker och gått över till alkoholfritt när jag har börjat känna mig för berusad.

Go me! 💪