Hej, detta är mitt första inlägg här. Jag kan inte dricka mer. Däckar och får psykoser där jag inte vet vart jag är och irrar runt och säger helt vidriga saker. Har sån ångest efter en sådan här kväll att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Har inte problemet att jag är sugen och dricker ofta, men när jag dricker blir det alldeles för mycket och slutar allt mer ofta i däck/paykosläget. Varför blir det såhär? Är det någon som känner igen detta beteende?

Men är egentligen inte sugen på alkohol, det är mer att det slåt slint. Nu på nyår drack jag 4 st öl och ett glas bubbel vilket inte i mina öron ät så jättemycket, och det slutar med att jag däckar och någon form av psykos…. Medicin kanske är att föredra ändå. Men nu blir det nyktert MINST 3 månader

Hej! Du är absolut inte ensam. Jag hade liknande.. tog lång tid innan jag och en läkare pratade om saken. (Återbesök pga nedtrappning av antidepressiva) Och hon berättade att det kan slå slint och gå väldigt snabbt från ett glas till ett annat. Hade ingen aning ätit den i så många år. Nu kanske inte det är så i ditt fall men va bara en tanke ❤️ var och varannan äter ju nu någon form av antidepressiva och dom är dåliga på att informera just om det.

@smulan96 Du är inte ensam!
På slutet fick jg minnesluckor efter två glas vin…
Gjort allt du skrev och lite till…
Och drack ändå bara på helgerna i stort sett.
För mig var det droppen som gjorde att jag bestämde mig för för att sluta helt. (Att dra ner, dricka måttligt hade jag redan försökt 200 gånger).
Jag kunde inte kontrollera alkoholen. Jag började enligt rekommendationerna med tre månader och redan efter det mådde jag så otroligt mycket bättre.
Ta steget du också. På Vara alkoholfri får du allt stöd och tips och pepp…
Lycka till! ❤️🙏🏻❤️👍

@Amanda L det låter som vi har haft väldigt liknande relation till alkoholen. Jag känner mig så dum som hela tiden tror att ”denna gång kommer jag kunna kontrollera det” och absolut funkar det ibland men den kommer den femte gången kanske och då brakar det på rejält, och inte av speciellt mycket alkohol heller. Nu har det varit två tillfällen i rad där det spårat, och jag orkar inte mer. Ångesten äter upp mig. Blir minst tre månader och så som jag känner nu vill jag aldrig dricka alkohol mer. Hoppas jag klarar detta!

@Amanda L det låter som vi har haft väldigt liknande relation till alkoholen. Jag känner mig så dum som hela tiden tror att ”denna gång kommer jag kunna kontrollera det” och absolut funkar det ibland men den kommer den femte gången kanske och då brakar det på rejält, och inte av speciellt mycket alkohol heller. Nu har det varit två tillfällen i rad där det spårat, och jag orkar inte mer. Ångesten äter upp mig. Blir minst tre månader och så som jag känner nu vill jag aldrig dricka alkohol mer. Hoppas jag klarar detta!