Hej,

Två frågor till admin:

1. Hur söker man i forumet?
2. Undersökningen med internetbaserad hjälp (Karolinska institutet), hur får man hjälpen? Via mail eller ska man försöka hitta den här på alkoholhjälpen.se

Med vänlig hälsning,

1. Forumet är stort och innehåller mycket information så det bästa är att använda google med avgränsning till vår sajt. Du når det via denna länk: https://www.google.se/?q=site:alkoholhjalpen.se
skriv dina sökord efter "site:alkoholhjalpen.se" i sökrutan.

På sidan https://alkoholhjalpen.se/kommentarlista kan du även söka kommentarer genom att ange användarnamn.

2. Du hittar det självhjälpsmaterial som du har fått tillgång till under fliken fakta. Namnet och innehållet på materialet varierar beroende på vilken grupp just du har blivit lottad till.

Vänliga hälsningar
/magnus

Varför jag

Tack!!

Jag får nog testa siten på en dator också, för det verkar som om den är väldigt begränsad i iPhonen.
Man får tex inte upp några undermenyer alls.
Jag kan inte heller förstå var "loggen" är som många skriver om.
När man klickar på en medlem får man inte heller upp mer än hur länge personen har varit medlem.

Med vänlig hälsning,
VJ

Eftersom du har gjort många inlägg i forumet så blir det kanske svårt att ta bort automatiskt. Jag kan ordna med borttagning av ditt konto och epost. Är det ok om de gamla inloggen i forumet ligger kvar? Anledningen att jag frågar är att det kommer vara svårt för andra att läsa tidigare diskussioner.
Givetvis kan jag ta bort allt om det är det du vill. Skriv här eller maila hur du vill ha det till info@alkoholhjalpen.se

/magnus

Hej igen Varför jag. I mobiler som iphone så ska menyn visas längst ner på sidan. Loggen är en annan typ av självhjälpsmaterial som troligtvis inte ingår i din grupp. Vi har olika material i olika grupper för att testa och kunna avgöra vad som fungera bäst i framtiden. Jag beklagar om det rör till det lite.

Andra medlemmars sidor visar än så länge bara hur länge personen har varit medlem.

/magnus

Ebba

Jag får inte svar på min fråga som lyder: kan alla radera sitt konto själva?

Jag hittar inte den funktionen och känner mig "korkad" som inte hittar den.

Eftersom ditt konto är äldre än när vi införde funktionen att ta bort konton själv så kan det bli tekniska problem. Det är inte du som är korkad Ebba. det är systemet som har begränsningar. Vi försöker lösa dess när vi upptäcker det, men en del är enklast att ordna manuellt.

Alla ska kunna ta bort konto. Så här gör man: Tryck på ditt konto (längst ner på sidan eller på ditt namn i en diskussion och sedan på redigera. Gå längst ner på sidan och tryck på knappen "Ta bort konto". Du ska då komma till en informationssida där du får bekräfta dit val.

Om detta inte fungerar så behöver du nog vår hjälp att ordna borttagningen.

/magnus

Varför jag

Hej Magnus,

Jag hittar inte redigera efter att jag har tryckt på konto på min iPhone . Var mer exakt ska det stå?

Odelsten

Jag har samma problem som ovan använder också bara telefon. Om jag trycker på knappen konto under mitt namn får jag endast upp favoriter, support och logga ut fins ingen knapp/länk som heter redigera. Mvh Odelsten

Varför jag

Från "visa" längst till vänster till "kommentarer" längst till höger.