... har jag tagit itu med a-helvetet!! Har skrivit här förr men hamnade återigen i en dipp där jag trodde att jag kunde hantera problemet och därmed ej skrivit pga skam (dock läst föitigt). Har nu senaste svängen druckit sedan i fredags (ca 1 flaska vin/dag) men ringde imorse till Vårdcentralen och fick en akuttid. Har varit där och tagit prover och även fått Antabus utskrivet - känner dock att jag måste vara fri från a ett par dagar innan jag tar första tabletten. Fick hudutslag förra gången och tror det var pga att a fortfarande fanns kvar i systemet. Nu jävlat ska a ut ur mitt liv för gott!!

Mammy Blue

SÅ mycket nytta jag haft under de här åren av att ha en egen tråd, när jag läser vad jag skrivit innan jag lyckades slippa alkoholen så minns jag allt jobb, all sorg, all ilska, all skam som fanns; det är guld värt nu. Jag går in och läser och vaccinerar mej igen. Skriv i din tråd, även om det går åt skogen, skriv ner dina känslor och ditt mående så att du kan gå tillbaka och samla kraft när anden sviker. När man får hjälp på detta viset att komma ihåg hur jäkligt det var, så vill man inte tillbaka.
Kram!
MB

Gunda

Härligtvatt du tagit steget att börja skriva igen.
Detta är min livlina hade inte varit så här långt i min a frihet om jag inte varit här.
Kram på dig.