Hej, jag är ny i detta forum! Har sedan en utbrändhet av jobb som chef ökat mitt drickande.. Jag har druckit mer än vad som är hälsosamt i snart 2-3 år. Jag dricker varje dag 2-3 glas vin och jag kanske håller upp 1-2 dagar ibland. Helgerna är det full fokus på vin.. Fredag och lördag är flera flaskor. Jag jobbar, tränar och jag tror min omgivning inte skulle tro att jag har problem. Jag har prestationsångest deluxe, dövar det med vin o så snurrar de vidare, ja ni fattar. Min man har också problem med alkohol, som har skadat
vår relation vid flera tillfällen. Jag har som medberoende blivit påverkad av det på något konstigt vis..Vi har varit gifta i 22 år o har stora barn. Jag känner mej som en dålig människa som inte klarar av att hantera alkohol och jag skäms för att jag längtar efter att få dricka vin! Jag behöver förändra mitt sätt att se på alkohol!! Har någon några tips?

Li-Lo

Så naket och tydligt du beskriver din situation. Ditt inlägg andas förändring. Det som tidigare varit en belöning, an avslappning är nu mer en begränsning och du vill hitta andra sätt att få vara du. Alkohol får andra konsekvenser nu och den insikten är ett viktigt steg i det du nu påbörjat. Det låter som att träning på något sätt är en del av din vardag. gissar att det kommer bli hjälpsamt för dig nu. Vad mer kan ge dig avslappning? Jag hoppas att din tråd får fart, det kan ta ett tag ibland. Kanske även andras trådar blir hjälpsamma.

Du är här, du är på väg.

Varma hälsningar Li-Lo
Alkoholhjälpen