Magnus du är väl den enda som kan svara på vad det är som händer på forumet
Det dör ut sakta men säkert.Har varit mitt o säkert många andras stöd i kampen att läsa här nu finns det näst intill ingenting att läsa längre bara några få som kämpar på.
Vad har Ni för planer för framtiden med detta forum Magnus? Vore trevligt att få lite upplysning!
Ha en bra dag alla kämpar!
Higgins

med Higgins, det vore mycket värdefullt och viktigt att få en uppdatering . Är det så att du inte längre är ansvarig Magnus, hoppas jag att någon annan kan träda in och berätta vad som pågår.
Fenix

Mammy Blue

varför det är så segt? Snart ett halvår sedan forumet satte upp skylten "Stängt för ombyggnad". Jag vet nu flera i min bekantskapskrets som skulle behöva läsa här, så snälla, snälla, snälla - få ändan ur vagnen!
/MB

Hej. Tack för att ni frågar. Jag kan förstå och delar er frustration. Den ansvariga myndigheten är under omorganisation och vi har ännu inte fått besked om verksamheten för 2013. Det gör att saker går väldigt långsamt just nu. Det kommer ta ca en månad innan något nytt kommer. Om ni har bekanta s behöver komma in så kan ni be dom maila mig på info@alkoholhjalpen.se så ska jag försöka hjälpa till att komma in.

..jojo, det ger mig kalla kårar.

I de flesta fallen så är det någon form av åtstramningar som leder till att en ny ledning rör om rejält i grytorna.
Och har de inte själva varit med och drivit ett projekt så faller de som oftast utanför budgetramarna.
Vi hade en ett jättestort varuhus i trakten, och varje gång de fick en ny ledning byggde de om absolut allt i varuhuset.
Folk hittade inte längre sina varor och de började tappa kunder, ny chef och ny omorganisation med ännu mera besparingar.
Så fortsatte det och varuhuset som funnits sedan 1967 finns inte längre kvar.
Det är ett dåligt exempel på hur det går när man omorganiserar sönder ett projekt.

På mina jobb har det nästan alltid lett till försämringar, och sker det igen inom 3 år så är det dags att lämna skutan.
Då har det blivit ett nederlag för så lång tid tar det att få en ny organisation att sätta sig ordentligt.

Låter jag neggig?, ja kanske men vis av erfarenheterna...

Men jag ser fram emot en förändring...

Berra

Sorgsen

...med Berra!
Återigen går politik och pengar före människors behov!
Inte fått besked om verksamheten 2013? Men hallå, 8 maj 2013 idag, om en månad har halva året gått!

FylleFia

Kan nog bara hålla med Berra och Sorgsen! Detta jävla organiserande. Läser vad Berra skriver och känner så igen mig. Tänker vid varje val att jag hoppas vi inte byter regering. Inte för att jag ser skillnad på rött och blått längre. Men för att alla alltid ska göra om. Make a point. Organisera lite. Mer verkstad och mindre planer tycker jag. Detta med forum är jättetrist. Så många nya som inte ens får en chans att nosa på denna idé. Som i många fall verkar fungera. Tänker på Santorini, Dompa, NyMan och andra som uppenbarligen har lyckats nyktra till. Anhöriga som har räddat en relation eller lyckats gå vidare utan sin holist

Magnus skriver att en alkoholist kan kontakta honom och Magnus kan hjälpa en in på sidan. Hallå? Är detta verklighet. Själv läste jag runt här ett bra tag innan jag ens vågade registrera mig. Den chansen har inte andra idag. Att tro att en desperat människa ska maila och be att få komma med? Vet att Magnus menar väl så det är inte honom jag skäller på. Skäller bara lite allmänt !

Fia