Nu tycker jag - efter bara fem dagar på forumet - att det är dags att skapa en ny tråd. Jag har märkt att större delen av alla trådar handlar om att sluta dricka helt. Det är fantastiskt inspirerande att se alla ni starka människor som identifierat era problem och tagit itu med dem.

Det jag saknar är en tråd som handlar om att förändra sitt drickande INNAN det har gått så långt. Jag känner själv att jag har ett riskbeteende som behöver förändras. Tror att många kan känna igen sig i det. Det jag strävar efter är att hitta verktyg för att minska mitt intag och dricka "smartare". Tror att det finns många som jag, som slentrian-dricker för mycket och ofta men som snarare behöver se över fällor och vad man kan göra för att undvika dem.

Kanske är jag i ett förnekelsestadie men just nu vill jag fokusera på att minska mitt intag och försöka komma tillbaka till det normala sättet att hantera alkohol som så många andra kan.

Ska träffa ek en vän imorgon och dricka öl. För min del ska jag varva med alkoholfria alternativ och inte tappa kontrollen. Med gott hopp, HB