Dekhard

+200 dagar, så länge har min fru varit nykter nu.

Vi är särbos, har barnen typ varannan vecka, jag hjälper henne mycket på sina veckor pga hennes jobbtider.

Har börjat umgås mer och mer den senaste månaderna.

Jag älskar min fru och skulle aldrig kunna tänka mig ett vidare liv med någon annan. Hon känner likadant.

Men vi har det lite kämpigt med känslorna, att ge och ta emot närhet ifrån varandra, ja, samlivet fungerar rätt dåligt.

Jag vill inte sätta för stor press på henne, så därför är jag avvaktande i att uttrycka mina känslor och ge henne närhet då hon söp bort sina känslor för mig och oss.

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med denna tråden eller inlägget.

Men det är även kämpigt i nykterheten.
Det blir inte bra direkt eller om det ens blir det någon gång bara för att hon är nykter.

InteMera

Vad bra att du ventilerar dina känslor här, fortsätt med det! Det hjälper att kunna släppa ur sig sina tankar, om än oftast inte så roliga sådana och kunna tänka högt. Saker blir som tydligare när dom finns nerskrivna!

Det låter fint att ni verkligen försöker med små steg hitta tillbaka till varandra, kanske det lyckas vilket man alltid givetvis önskar och hoppas!

Jag har också många gånger funderat på vad som finns kvar av känslorna, även om han skulle sluta dricka helt. Jag har som medberoende med allt det inneburit länge känt mig helt avstängd och nu när mannen för ett tag hållit sig nykter har det varit trevligare hemma men förhållandet som sådant går nog på sparlåga efter allt som varit. All besvikelse, ilska och rädsla som varit genom åren har suddat ut vad man trodde kärlek var och nu vet jag inte riktigt vad som finns kvar även om han aldrig igen skulle bli full. Är liksom inte han och jag på det sätt det var från början, kanske måste man återuppfinna hela förhållandet. Prata öppet och ärligt och mycket för att säkerställa allt gammalt är färdigt behandlat innan nåt nytt och bättre kan ta plats.

Sen tror jag att de par som lyckas ta sig tillbaka till varandra har ett otroligt starkt förhållande framåt, önskar dig verkligen att ni ska bli ett av dessa par!