InteMera

Tänkte här kanske finns andra som också är oändligt trötta på att en röd dag i kalendern inte innebär nåt annat än schemalagd fylla.

Redan vid middagstid idag var mannen retlig och sur och verkade mest upptagen i tankarna av när han ska kunna börja dricka. En timme senare försvann han ut i garaget och lullar in igen nu framåt kvällen med en sprit-osande närvaro med glansig blick, vinglande steg och ett idiotiskt uppenbart nöjt flin över det hela. Kvällen blev exakt som han planerat, eftersom det är ledigt imorgon. Kan väl säga min kväll också blev exakt som jag planerat eftersom jag visste jag kommer ha en full karl i soffan innan kvällen är sen. Antagligen mer att vänta av detsamma imorgon.

Och såhär är det varenda röd kalenderdag om året och dagen före den. Visst är det fantastiskt vad förutsägbart? Nån som känner igen sig?

Minns det som igår! Och man VET att man själv kommer vara tröttare efter helgen än före! Långhelg med betoning på lång! Kram

InteMera

Ja långhelg med betoning på lång var en mycket exakt beskrivning Nordäng67!

Dagen idag har helt som väntat varvats av tupplurar och mera dricka i garaget i omgångar och däremellan lite sura utbrott för ingenting. Det går inte att ha det såhär, det är vanvett att se på detta förutsägbara drickande.