Mimms

Min man är sedan drygt en vecka tillbaka nykter och han är så ofantligt otrevlig. Jag tippar på tå här hemma. Lagar mat han gillar, tar hand om barnet etc.
Ikväll gick jag och köpte en teknikpryl till honom han behöver till sitt hobbyrum. Han lyssnade inte ens på mig, blev skitsur när den inte funkade på en gång och när jag påpekade att han iaf kunde säga tack så får jag tillbaka: ”du och jag känner verkligen inte varandra”. För han tycker inte om att installera grejer men han har velat ha prylen länge.
Så nu sitter jag här själv och gråter ännu en kväll. Spelar ingen roll hur jag gör eller är. Allt jag får är bara skit. Känner mig förtvivlad och så ledsen....
Är detta vanligt när de slutar dricka eller är detta hans riktiga person som visar sig nu?
Är rädd.

vad som är din lott i livet. Och du bestämmer själv vad du ska ta emot från din man. Skit är inget man måste ta om man inte vill. Har också tyckt väldigt synd om mig själv under livets gång av olika anledningar. Att ha på sig offerkoftan kallas det visst. Man förstör bara för sig själv när den är på. För inget blir bättre av det. Tror det är väldigt vanligt att alkoholister som försöker sluta dricka blir på väldigt dåligt och lågt humör. Dom har ju mist sin "bäste vän och livskamrat". Kanske har offerkoftan blivit din bästa vän? Så var det för mig. Nu har den åkt av och det mår jag väldigt bra av även om jag suktar efter den ibland. I den stund som man slutar tycka synd om sig själv känner man också att man får mer makt över sitt liv. JAG kan påverka vad som händer i MITT liv typ. Man måste inte lämna sitt öde i andras händer och man måste inte bara ta det som bjuds. Att han behandlar dig illa är hans val. Ditt val är om du ska acceptera det eller inte. Kram