Är så glad att helgen är slut. Min man dricker för det mesta på helgen så nu ser jag fram emot veckan. Har haft en del ångest i helgen och undrar hur detta ska sluta? Jag vill ju av hela mitt hjärta leva med den här mannen. Skulle vilja ruska om honom och säga: fatta någon gång vad du gör med ditt liv och mitt!! Känns som helgerna är en enda lång väntan på att han ska bli nykter.
Skönt att skriva av sig lite i alla fall.

Jag det är inte roligt att leva med en missbrukare. Tyvärr måste han själv inse att han har problem.

etanoldrift

Instämmer helt och fullt med aeromagnus!
De måste inse själva att de har problem, vare sig det är helgdrickande (som ofta är lite "tyngre" vad gäller graden av berusning) Eller som med min fd man. Han dricker fortfarande måndag till lördag.. Påstår att han inte har problem, fast någonstans måste ju klockorna klämta, eftersom han dels har en rattfylleridom för en massa år sedan, dels aldrig köper hem mer än sin "ranson" (som oftast är en flaska vin och 2 - 4 st. 7,2or..) För han är fullt medveten om att han dricker ur allt som finns hemma, så länge han är på krypavstånd från flaskorna/burkarna..
Men läs i de olika trådarna och skriv av dig, medan du funderar.. För mig tog det nog ett år eller mer, innan jag kom fram till att jag behövde flytta.. Jag hade fina vänner (en del med erfarenheter från alkoholmissbruk och medberoende som stöttade)
Önskar dig allt gott så länge..