Bestemor

Som anhörig, med egen lång sjukdomshistoria av neurogen smärta och kognitiva svårigheter som följd av all STRESS, har jag insett att jag måste få distans.
Jag önskar hitta ett ställe dit Regionen kan skicka en remiss och därmed stå för den största delen av kostnaden. Ett ställe hittade jag, där är egenvårdskostnaden ca 5.000. Det är okej, men ligger i Norrland. Österåsen.
Kännner någon till nåt ställe på Västkusten eller i Skåne?
Tacksam över alla tips.
Läget känns akut då jag nyss kommit hem från sjukhuset dit jag skickades akut för misstänkt stroke. Efter utredning visade det sej inte vara det. Men, jag förstår att nu SKRIKER min kropp. Nästa gång kan det bli tvärstopp. ?

Nä men fy vad hemskt, ja kroppen säger ju ifrån till slut. Vad skönt att det inte var en stroke
Österåsen är runt mina hemtrakter, kan vara skönt mycket fokus på äldre överviktiga som ska lära sig äta rätt, då i vegetariskt format. Inte alltid så lyckat när dom kommer hem.
Annars tror jag återhämtningsmässigt kan det vara ok, det är lugnt. Jag har varit där i 2 nätter när jag bara ville vara ifred och det funkade