Vindspelet

Först o h främst så vill jag säga att jag vet att detta forumet är inriktat på just alkohol missbruk men jag kan inte vä d mig någon Annanstans en tråd på tex flashback skulle han eventuellt kunna få upp och koppla ihop delar vilket enbart skulle bli kaos. Min sambo missbrukar kokain, på loppet av ca 3 månader hat det gått flera hundra tusen i både besparingar och lön till denna skit, ständigt löften om att han ska sluta, inte köpa mer, inte öppna kassa skåpet och ta mer. Han fastnar i saker som dator spel i flera dygn, riskerar jobb och säkerhet. Vi har inget sex liv, han vill inte röra vid mig, idag har jsg varit jätte konstig för att jag blivit ledsen över att han åter igen tagit mer under lunchen trots att han skulle sluta åå riktigt nu och jag fick bli arg om han tog mer, men jag fick be om ursäkt för han hade ju mått dåligt över att han gjorde det, han sitter uppe och drar, arg på mig för att jag är tjatig och varit konstig hela dagen, han har sagt i flera timmar att han ska komma och sova med mig men nu är han sur för att jag bara velat att han ska sova och vara mig nära. Jag går sönder, han är den första killen jag älskat och min första sambo, uppväxt med missbrukande anhöriga och så nu sitter jag här och ser han gå under. Men jag har också tappat hoppet och fan det förgör mig med jag orkar inte, han är allt jag har

Citadell

Öppna ett konto på Droghjälpen också. Det är inget anhörig forum, men de hjälper dig garanterat vidare. Du kan även ringa dem. Måndagar och torsdagar 9-16. Superfin sida. Kika gärna in på Youtube också, om olika beteenden vid drogmissbruk. Dr Romani berättar också om narcissistisk beteendestörning, också i relation till missbruk. Lär dig så mycket du kan. Ta avstånd till din partner. Ta hand om dig själv, han kommer inte att göra det. Lovar. Kram! ❤️

Citadell

Har haft en partner med blandmissbruk. Försök ställ krav. Lämna om möjligt. Du ska inte be om ursäkt för hans osunda val som du blir indragen i. Det tog mig nära tre år att inse allvaret. Vi är inte tillsammans nu, han ville inte sluta. Massor av problem. Din partner kommer inte ändra sig om han inte vill sluta. Tvärtom, det blir bara värre och värre. Thats it. Kram! ???‍♀️

sök hjälp hos en kurator inom kommunen. ( sök på anhörigstöd missbruk på kommunens hemsida) De har tystandsplikt och kommer kunna stötta dig även om du inte är redo att lämna ännu. De blir galna av missbruket. 2 personligheter. Man kan inte vinna mot drogerna om de inte själva vill lägga ned. Kanske att du kan vända på situationen genom att börja ta hand om dig själv och se ditt eget värde.
Lämnar du kan det bli ett uppvaknande . Det är fruktansvärt att se en människa man älskar förstöra sitt liv. Jag vet, jag är mamma till en son med allvarliga problem. Ta hand om dig <3