Jag kan säga att jag lever med en alkoholist (en periodare) han dricker så fort han får chansen egentligen. Ibland kan det gå flera veckor och ibland dricks det i dagar. Finns det någon alkohol hemma så åker det ned det med. Champagnen som vi fick i 1 års bröllopsgåva drack han själv upp, en fin vinflaska som jag fick från en väninna har han druckit upp, ja allt som finns försvinner när han är igång.
Ibland vill jag bara skälla och skälla och skälla men jag vet att det inte kommer att hjälpa.
Ibland vill jag bara ta barnen och åka iväg och lämna allt men jag vet att jag inte kommer klara mig då.
Ibland vill jag bara lägga mig ned och gråta och tycka synd om mig själv men jag har två barn, hushåll och jobb att sköta.
Ibland vill jag inget mer än jag få se mannen jag blev kär i, mannen som jag skröt så mycket om, mannen som finns där under all alkohol men jag tror att det är försent för det.
Ibland önskar jag att någon såg allt det här jag ser och upplever och säger: jag vet vad du går igenom och jag finns här för dig men jag vet att detta inte kommer ske då jag döljer allt.

Jag känner igen det du går igenom och jag vet hur jobbigt du har det. Min man rasade ihop för några veckor sen och hamnade på beroendeavdelningen på sjukhuset. Nu är han hemma igen och jag hoppas så att han har förstått vad alkoholen gör med honom. Vad tror du det är som driver din man att dricka?I min mans fall är det en depression som ligger i botten och som han försökt att döva med alkoholen.@Lingonet

@Lingonet Hej! Jag har levt som du. Den finaste mannen då han är nykter, gud vad jag saknar honom-men super när han har pengar och har även alkoholist-beteende när han inte super som jag tröttnat på. Jag har fått massor av hjälp av att skriva här inne, ibland skriver jag fast ingen svarat bara för att få ord på det man känner. Nu efter 1 år har jag lämnat. Fortsätt skriv, ta hjälp-i din takt. Kram

Hej. Har inte skrivit på väldigt länge nu. Har varit en ganska ok höst men han har börjat nu igen och känns som julen är bara jobbig. Han har gjort så att högtider inte är något mysigt för mig längre utan jag har mest ont i magen men måste försöka för barnen att tycka om julen. Han ljuger å ljuger 😡 om va han dricker och ber mig gå in på bolaget så han inte ska gå in å köpa för då blir d alltid för mycket och jag går på det😡 jag är så jävla dum! Klart att han går in å köper lite extra å gömmer undan. Men kommer inte att göra om detta nu till nyår. Det märks när d börjar å drickas igen för då ska d köpas folköl var å varann dag. Han har varit väldigt duktig hela hösten men har börjat bli värre nu dom sista veckorna och min ångest och min klump i magen är tillbaka.😞 längtar tills det blir vardag igen. Kram