Jag har egentligen funderat på ett tag om varför min sambo (ska separera) luktar så illa, en doft jag aldrig känt igen, när vi träffades lukta det väldigt speciellt om honom, särskilt svetten, men kopplade det samman på nåt sätt över att det var industridamm från jobbet som gav den doften. Men med åren har jag nämnt den starkare och tydligare särskilt när han varit onykter. I söndags när han kom ner från trappen, kände jag stanken på långt avstånd från honom, han var fortfarande märkbart onykter och ögonen gick i kors, han stank fruktansvärt skarpt och lukten går inte förklara, hela huset lykta och när han hade lämnat soffan satt lukten kvar i flera timmar i soffan… någon mer dom känner igen?

Hej nycat!

Vilken obehaglig situation, där din sambos lukt ger dig ett starkt obehag. Du har nästa steg i relationen tydligt och ni ska separera, jag gissar att alkoholen har spelat en roll i det beslutet? Skriv gärna mer och berätta om det om du vill, ibland behöver en skriva flera gånger innan tråden "tar fart".

Hej,
Det låter väldigt otrevligt det du beskriver! Jag funderar om din sambo dricker T-röd? Personer som gör det kan lukta mycket, mycket illa med en speciell lukt som känns på långt håll.

@Kristoffer jag alkoholen har väldigt mycket i separationen att göra, vi har en liten på 1,5 år som trotts att jag försöker göra allt för att han inte ska se pappa full, ändå sett honom full för många gånger. Jag har förstått att han inte kommer ta tag i sitt problem och min hälsa har blivit så dålig av detta så nu ser jag verkligen fram emot att gå flytta härifrån.

@Kristoffer jag alkoholen har väldigt mycket i separationen att göra, vi har en liten på 1,5 år som trotts att jag försöker göra allt för att han inte ska se pappa full, ändå sett honom full för många gånger. Jag har förstått att han inte kommer ta tag i sitt problem och min hälsa har blivit så dålig av detta så nu ser jag verkligen fram emot att gå flytta härifrån.

Nu har jag kommit på honom, han tar även andra droger, kan nog vara det som luktade så enormt. Jag har haft misstankar om detta men velat slå ifrån, på nåt sätt skönt att ha sett det och fått det bekräftat, men en sorg att se ännu ett missbruk..

@nycat innan jag såg din senaste kommenterar tänkte jag skriva och fråga om han tar andra droger. Min sambo tar kokain och ibland amfetamin när han dricker och det luktar förjävligt ibland. Han svettas han som en gris och luktar riktigt äckligt. Skönt att du snart ska flytta ifrån det! Fortsätt kämpa!