Är gift med en man som på senare tid börjat dricka mer o mer.
Det värsta nu är att han börjat köra när han är påverkad samt att så fort han tagit alkohol blir han fruktansvärt aggressiv, skäller ut mig för allt jag gjort under vårt liv tillsammans. Hur otrevlig jag är och att jag bara skriker. Det är bråk varje dag.
Han har nu fått problem med sin hälsa vilket gör att han dricker mer och mer.
Vet inte hur länge jag orkar med detta, mår bara så dåligt, gråter nästan varje kväll.
Kan inte skilja mig eller flytta då en son bor hemma som studerar.
Tacksam för hjälp med vad jag kan göra.

Hej @Daggan, du har varit här en tid och nu startat en ny tråd. Din mans drickande har eskalerat ytterligare och han kör bil påverkad. Han är fruktansvärt aggressiv. Allt har eskalerat och både du och din son påverkas mycket negativt av allt som sker. Bra att du skriver och ber om hjälp, det krävs det både mod och kraft att göra. Det finns olika former av stöd att få, spontant tänker jag att "bara börja någonstans" är ett väldigt bra steg, kommunen har hjälp för anhöriga (både vad gäller alkoholen och hans våld mot dig) vad tror du om det som ett nästa steg?

Varma hälsningar,
Rosette, Alkoholhjälpen

Men kan inte du och sonen bo tillsammans i nytt boende ? Gör ont att läsa detta, även för att din son hamnar mitt i det. Vet inte hur gammal han är? Tänker att det nästan gör det än mer angeläget att flytta! Kontakta kommunen - du behöver få stöd i detta som du och din son utsätts för ❤️❤️❤️❤️
@Daggan