Min man dricker och jag får skulden för att han blir elak. Han säger att det är jag som får honom att bli elak när han dricker.
Nu har han hållit igång i 4 dagar. Hur mycket till ska jag orka?
När han är nykter är han underbar.
Men han hittar hela tiden anledningar till att få dricka. När det är jul. Nu är det nyår. Nu är det fredag.
Han är arbetslös och hemma hela dagarna.
Jag jobbar heltid plus allt annat jag får göra för att allt ska fungera.
Jag orkar snart inte mer men svårt att lämna.
Ett rörigt inlägg men tankarna snurrar. Suck !!

Min man dricker och jag får skulden för att han blir elak. Han säger att det är jag som får honom att bli elak när han dricker.
Nu har han hållit igång i 4 dagar. Hur mycket till ska jag orka?
När han är nykter är han underbar.
Men han hittar hela tiden anledningar till att få dricka. När det är jul. Nu är det nyår. Nu är det fredag.
Han är arbetslös och hemma hela dagarna.
Jag jobbar heltid plus allt annat jag får göra för att allt ska fungera.
Jag orkar snart inte mer men svårt att lämna.
Ett rörigt inlägg men tankarna snurrar. Suck !!

@optimus Fy så jobbigt du har det!Jag har det likadant.Min man har druckit konstant i en vecka.Vi skulle åka iväg över nyår men inatt blev jag jättedålig.Inflammation i tarmen.Så vi fick ställa in.Det har varit ett fruktansvärt liv här hemma i många dagar.Han skäller och skriker och jag kan inte ens se på tv även om jag sitter på ovanvåningen.Igår kväll när han åter igen var full så tjatade han hela kvällen om att jag skulle ge honom antabus.Eftersom han testat det så många gånger och det inte funkat så ville jag inte.Men det blev så ändå.Så vid 11 tiden idag så gav jag honom 200 gr.Jag fick en chock för en stund sen när han raglade fram.Han är jättefull.Jag vet hur det känns när man känner att man inte orkar mer.Jag ska försöka samla ihop mig när jag blir frisk o ta mig ur detta helvete.Jag vet hur svårt det är att lämna därför har jag varit kvar alltför länge.Han har druckit i minst 30 år!Kram!

@sliten61 ja fy vad jobbigt det är. Nu har han ringt o terroriserat mig på jobbet oxå. Var tvungen att blockera hans nummer för han ringde hela tiden.
Jag måste ifrån det här på något sätt.
Hoppas det frånta för dig. Kram

@optimus
Hej.
Jag förstår mycket väl att tankarna snurrar, så bra att du ventilerar här!
Försök att inte lyssna på hans ord om att det skulle vara ditt fel, kan tänka mig att det är lätt att skylla på andra i den situation man är i. Kanske ett sätt att för en stund må bättre och självbedrägeri genom att slänga ovett och ansvar på någon annan? Vet inte. Möjligt.

Och att dricka - det finns alltid anledningar.

Finns det något anhörigstöd att ringa till där du bor, att du skulle få prata med någon? Har du pratat med någon vän du litar på om den situation du är i?
KRAM.