Hej,
Förra helgen inträffade det värsta. Jag tog bilen till en granne i fjällen efter att jag druckit relativt mycket. Skammen är oerhört stor. Jag som normalt sett varit noga med att aldrig röra bilen och haft dräger alltid. Håller på att försöka landa i varför. Jag blev stoppad av polis och körkort omhändertaget och utreds för alt grovt rattfylleri. Händelsen går ej att försvara och är lycklig på att ej orsakat skada på någon annan eller en själv. Spelar ingen roll om det var en förflyttning på 6-700 m i långsam hastighet. Jag har nu bestämt att vara alkoholfri och ej utsätta någon annan eller mig själv i denna situation något mer.
Har berättat för min tjej, ex,barn,kompis,chef om det inträffade. Jag har tagit kontakt med alkoholmottagningen och haft första mötet och fler att komma. Jag kommer att ta konsekvensen av mitt handlande och ta hjälp av de resurser jag behöver för att bli alkoholfri. Har levt med ett riskbruk länge då jag haft ledig tid. Har i 20 års tid jobbat i 60-70 timmars veckor och är rätt så slut. Nått höga positioner inom näringslivet men va fan spelar det för roll då man kommit till där man är nu. Nu börjar min kamp för att kunna vara den jag normalt är för mina barn och dom som står mig nära och inte minst för mig själv. Skammen och ångesten är total och nu finns det bara ett sätt, lämna den gamla vägen och börja bygga en ny bättre väg.

@charmer varmt välkommen till forumet! Vi är många här som har diverse tråkiga erfarenheter p.g.a. Alkoholen. Läs gärna runt och kommentera om du vill. Det kan vara till stor hjälp för att inte känna sig så ensam med skammen. Vet att @Tikka också fastnat i poliskontroll för rattfylla. Kanske en god idé att ta följe med honom/henne? Du har en bra plan för fortsättningen tycker jag. Också positivt att du redan pratat med de som behöver veta. Det är ett massivt arbete att sluta dricka om man hamnat i ett beroende. Häng i så kommer det att gå bra för dig! Det är framtiden som räknas.

Hej @charmer ! Jag vet hur du känner,, har själv åkt dit för rattfylla,, 2 ggr,, nu senast i december.
Första gången var för 7 år sedan,, då var jag i dåligt skick, blev stoppad på morgonen med 0,8 promille.
Åkte cykel i ett år,, fick tillbaka kortet utan att behöva skicka in några blodprov.
Slutade dricka starkt, mådde mycket bättre, men saknade alkoholen ändå, började dricka folköl istället som har ökat i mängd år efter år. Nu på senare tid har det blivit ett sexpack varje vardag och två på helgerna.
Blev stoppad igen i december,, 0,5 promille, fan också, jag kände mig inte ens påverkad.
Nu har jag ansökt om att få ett alkolås på villkor, så jag ändå kan köra bil, nu blev det massa prover som skulle in.
Tänkte som du,, nu får det vara nog,, slutade dricka helt, stödet på denna sida har hjälpt mig utan att söka annan hjälp.
Efter 42 dagar hade mina blodvärden sjunkit till godkända nivåer (tänker skriva mer om detta i min tråd imorgon)
Så kämpa på och skriv här så får du garanterat stöd.
Lycka till!

Hej @Tikka jag har mest druckit på ledig tid och har även separerat hittat ny tjej sålt hus ,löst ut ex från stuga startat nytt företag och blivit uppköpt så det har varit 2 pressande år.
Är van att försöka prestera på hög nivå o har ställt orimliga krav på mig själv utan nån förväntan från nåt. Har mycket jag måste landa i närmaste veckorna för att kunna förstå vad jag behöver göra för att hålla rätt väg. Första steget var acceptera, berätta ta konsekvensen och bestämma sig för att gå helnykter. För mig funkar nog inte måttlighet som det sett ut.
Nu kämpar vi tillsammans💪

@charmer Välkommen hit! Ja fy vad alkohol kan ställa till det med. Det är absolut värt att gå helnyktert och stanna upp livets cirkus så att man hänger med i svängarna. Du berättar att du är van att prestera på topp med orimliga krav, och det brukar inte hålla i längden. Man kör slut på sig själv och varvar ned med alkohol på sin lediga tid. Något som inte heller håller i längden.

Kämpa på så kommer du att få ett så mycket bättre liv🌷💕

@charmer Hej!
Det låter som att du har mycket omkring dig minst sagt... Kommer det att lugna ner sig vartefter? Önskar dig lycka till! Du fortsätter väl att skriva o berätta hur det går...
🤗 Kram från mig