Hej!

Jag är på dag 17 i min nykterhet nu. Kan inte hantera alkohol. Önskar att jag kunde det, men när jag väl börjat dricka så finns det inget stopp. Får ofta minnesluckor. I ett års tid har jag lyckats smygsupa och hålla det hemligt. Alla i min familj har alkoholproblem. Jag är uppväxt med en alkoholiserad förälder som slagit mig gång på gång i hela min uppväxt. Ingen tog någonsin mitt parti, ingen utomstående hjälpte mig, trots att föräldern satt och söp på restaurang när jag var med. Hon ramlade av stolen, skrek h*ra åt mig. Polisen kom ofta hem till oss för att grannar larmat om bråk. Varför räddade ingen mig? Förra veckan var jag hos en psykolog, jag ska gå till henne en gång i veckan nu. Pga all trauma jag upplevt. Min andra förälder förgrep sig på mig i undre tonåren. Jag polisanmälde faktiskt, men det lades ner.

Känner mig så deppig och misslyckad som verkar gå i samma fotspår som min alkoholiserade förälder. Jag har två småbarn, har aldrig höjt en hand mot dem, men de ska naturligtvis inte få växa upp med en som inte kan hantera alkohol.

Jag känner mig iallafall väldigt lugn inombords av att inte ha druckit på 17 dagar. Jag känner mig inte lika ångestfylld, jag är mer alert, roligare att vara med. Jag går ut och springer kl 06 då och då och j-vlar vad mycket kaffe jag dricker nu när jag inte dricker alkohol 😅

Hoppas på att hitta er andra här, jag behöver er!

Kram

@Frolle Känner igen mig i din historia. Kommer också från en familj med missbruk och blev utsatt för sexuella övergrepp under min uppväxt. Du har redan kommit långt med din nykterhet och du är så stark som tar tag i det som du känner inte fungerar i ditt liv. Jag är själv en färsking, med en sista total snefylla under gårdagen, och ett återfall efter en tidigare nykterhet. Precis som du så känns det bra att det här sammanhanget finns, jag känner mig tryggare i att få stöd och hjälp här där jag kan vara fullkomligt öppen och ärlig om mitt missbruk och topparna och dalarna i min nykterhet. Hur går det för dig nu? Och hur känns det såhär långt? Välkommen ❤️

@Frolle Känner igen mig i din historia. Kommer också från en familj med missbruk och blev utsatt för sexuella övergrepp under min uppväxt. Du har redan kommit långt med din nykterhet och du är så stark som tar tag i det som du känner inte fungerar i ditt liv. Jag är själv en färsking, med en sista total snefylla under gårdagen, och ett återfall efter en tidigare nykterhet. Precis som du så känns det bra att det här sammanhanget finns, jag känner mig tryggare i att få stöd och hjälp här där jag kan vara fullkomligt öppen och ärlig om mitt missbruk och topparna och dalarna i min nykterhet. Hur går det för dig nu? Och hur känns det såhär långt? Välkommen ❤️

@lillaloppan Hej!

Glömde bort att jag blev medlem här 😅 Jag var ute och drack 2/8 med en kompis, ångrar det så jävligt men har inte druckit sedan dess iallafall. Vet inte hur länge sedan det var jag var nykter en hel månad! Hur går det för dig?