Jag hatar hur jag är när jag är nykter! Jag tycker att jag är mer "mig själv" när jag druckit ett par öl. När jag är nykter är jag en jävla mes; kan inte uttrycka mig, kan inte vara mig själv, kan knappt ens tänka!
Nån som känner likadant?

Jo då, de flesta upplever nog att alkohol underlättar kontakt med nya bekantskaper. Personligen så har jag alltid varit introvert men det har lättats upp med åren. Jag tror att man får acceptera för sig själv vem man är och sedan gradvis jobba på dom upplevt negativa bitarna.

Jag vågade bara göra vissa saker när jag drack. Ragga stå framför folk och dra nån rolig historia eller tillställningar med mycket folk för att få självförtroende. Nu två år efter så har jag vågat ta hem en tjej nykter, umgåtts med folk utan att behöva ta till alkohol. Sånt jag trodde var omöjligt. "Ostrukturerad" dricker du fortfarande eller har du slutat och börjat känna så nyss?

Får du någon medicin för dina diagnoser? Det finns ju också medicin mot sug som har väldigt god effekt på vissa. Minns inte vem det var nu härinne som beskrev att hen fick ett lugn av medicinen.
Jag tänker att alkoholen säkert hjälper för stunden, men det finns så många negativa bieffekter av att medicinera sig själv med alkohol. Det vore kanske en idé att hitta ett alternativ.

@Sisyfos Jag får antidepressiv, antipsykotisk och ADHD-medicin. Hjälper på så sätt att jag inte hänger mig i närmsta träd, men hjälper inte mot livets smärta...

Det låter väldigt jobbigt Ostrukturerad. Jag tycker att det borde finnas någon medicin som kanske har bättre effekt än alkohol. Om du läser i AndraHalvleks tråd så är det inte alls bara att slå sig för bröstet och vara nöjd med nykterhet utan att ha varit i en djup depression och blivit hjälpt av medicin. Det kanske känns nu som att alkohol är det enda som hjälper dig, men det borde inte vara så. Och om jag som inte medicinerat med tabletter men däremot med alkohol känner efter hur jag mår av alkohol så vet jag att även små mängder påverkar stressystemet, framkallar ångestliknande känslor etc när effekten går ur kroppen. Jag förstår att det kan kännas som om alkoholen gör dig mer hel, men jag tror ju att de negativa effekterna överväger i längden och hoppas att du kanske kan få bättre hjälp att hitta nåt annat som fungerar.