Lovar mig själv varenda gång jag går ut att jag är hemma senast ett visst klockslag eller Max 3-4 öl.. Det finns inte, jag blir senare & fullare varenda gång. Spärrarna försvinner & redan efter nån öl är jag oövervinnerlig & mår prima & morgondagen är inga bekymmer. Jag slösar pengar & dricker till sista droppen. Är pinsam & jobbig. När alkoholen börjar gå ur kroppen får jag fruktansvärd ångest, hjärtklappning och självmordstankar… mår skit i nåt dygn. Kan lätt vara nykter i dagar & veckor, men när jag tagit ett par glas kan jag inte stoppa. Gjort det nån gång för jag måste & då blir jag väldigt aggressiv.. vilket inte alls är min sida egentligen. Orkar inte hålla på såhär mer. Känns som jag lever ett dubbelliv.

@Tröttmössan Känner igen mig hur jag var för kanske 20-25 år sedan. Nästan alltid snedfyllor… Sen gick det ”över” och jag blev mindre dyngpackad men däremot en kraftigt ökad tolerans vilket säkert innebar att jag låg på en högre promille men med mindre utsvävande symptom och pinsamheter på den höga nivån som var i början av karriären. Visst kom dom ändå ibland, tex somnade jag på toaletten nu i midsomras hos goda vänner och min dotter försökte väcka mig. Sånt sitter i.

Det blev gradvis värre med åren tills jag insåg att det får räcka nu. Är inte alls säker på att jag kommer lyckas med det här men vill det så gärna så gärna.

Jag föreslår att du läser runt här på forumet, det gjorde nog till viss del att jag själv kom till insikt. Nu vet jag inte hur gammal du är men kanske det hade varit bättre för mig om jag försökt slutat redan för 15 år sedan när jag mer var som du i mitt drickande.

Ta hand om dig och själen.

@Torparn_76 Tack för svar.
Jo jag har varit i svängen länge, toleransen ökade kraftigt med åren för att sedan göra mej påverkad på bara några klunkar… är 46 år..
Ja jag har surfat runt en del på forumet ett par dagar & lät bli att gå till puben igår fast jag var sugen.

@Tröttmössan Jag tror inte att din lever renar som den ska. Såg fenomenet på min pappa också. Krävdes inte mycket alkohol på slutet för att han skull bli väldigt påverkad. Tror jag då fick det förklarat för mig som att alla gifter som levern skulle rena försvann upp i hjärnan istället.

Kram 🐘

@Tröttmössan Då är vi jämngamla. Jag tog hjälp av kommunen. Tar antabus just nu. Väldigt befriande att slippa överväga att dricka, iallafall nu såhär i början. Men man måste fatta sitt eget beslut och hur man vill ha det i framtiden.

Fint att du skippade puben igår 💪🏼👌🏻

Ja det låter jäkligt skönt.
Jag ska se om jag klarar av att låta bli nu, många på forumet skriver om att 15:e dagen är svår… jag börjar med att ta mig dit. Tror inte antabus är något jag får när jag dricker så sällan… har mer problem att stoppa för kvällen, men dagen efter vill jag sällan dricka.@Torparn_76

@Tröttmössan Ja, märkligt det där hur suget varierar över tid. Hade en liten motgång på jobbet idag och då kickade ett litet sug in men ska försöka träna bort det nu.

Vet inte hur de ser på antabus och hur ofta man dricker. Hoppas oavsett att det blir bättre för dig.

@Torparn_76 Träna är bra, ska börja med det 🤗 Hoppas det funkar för dig idag.
Det är jäkligt skönt att få skriva av sig & läsa här på forumet. Man känner sig inte ensam & kan vara ärlig.

@Tröttmössan det jobbiga gick över, egentligen en skitsak men skönt att kunna träna bort det 👌🏻 Dag 19 idag och det har släppt rätt så bra med det fysiska suget. Kämpa på💪🏼💪🏼