Hur tycker ni att alkoholhjälpens 10v program fungerar?
Just anmält mig

@Tropa Hejsan!
Bra att jag såg din fråga. 🙂
Jag har faktiskt bara gjort 2 veckor, ska verkligen ta tag i fortsättningen nu. Svårt att uttala mig om hur det hjälper, men än så länge känns allt vettigt där.

@Tropa Jag var så peppad att jag gjorde den väldigt snabbt. Tycker där fanns en del bra förslag och tips. Typ: när du får sug, gör så här eller tänk så här.
Det var en del verktyg att använda.
Men jag har sällan gått tillbaka till den. Nu vet jag hur jag kan tänka.

@Tropa Har gjort 4 veckor nu. Instämmer med @Amanda L, vettigt och bra tips. Mycket av det stämmer med det jag får tips om här på forumet, där säkert en del också har gått igenom programmet.

Bra tankar och idéer hittills på programmet tycker jag. 👍

@Tropa Jag har gjort programmet och var väl ingen mönsterelev precis. Lite för ivrig i början och sen fastnade jag på steget man skulle göra när man hållit sitt mål några veckor. Jag lyckades inte hålla mitt mål mer än typ 10 dagar så jag kom inte dit inom programmets tremånadersperiod. Men nu flera månader senare är det som om alla pusselbitarna fallit på plats. Jag har läst om mina svar flera gånger och nu kan jag se att det har skett en förflyttning. Jag har rett ut vilka situationer som varit risk för mig, med vilka personer och vad jag ska säga och göra. Allt detta tror jag ligger till grund för att det går ganska lätt för mig nu. Jag rekommenderar verkligen dig att testa!