9av10 gånger när jag dricker så går det bra. Men ibland så kommer sådana gånger att jag totalt tappar fotfäste och gör saker som jag inre vill göra. Tex drar ifrån min sambo och drar ut och festar med vänner fast jag lovat henne att inte göra det och inte själv vill det egentligen heller men när för mycket alkohol tagit över så gör jag det endå. Ibland blir det sån lockout så jag inre kommer hem utan somnar hos nån kompis utan att höra av mig. Säger saker jag inte menar och nu senast svek jag min tjej rejält, kan nästan klassas som en otrohet. Och det var droppen för mig. Vad finns det för erfarenheter? Hur kan man ändra ett sånt beteende? Att efter en viss mängd alkohol tappar man fullständigt sina egna värderingar och gränser. Hur lär man sig att inte dricka så mycket?

Ska även tillägga det att jag har inga problem att vara nykter på veckorna och helgerna. Men ibland kommer det tillfällen då det blir alkohol och då vill man inte att det ska sluta i katastrof som det tyvärr har gjort många många gånger som jag beskrivit ovan

@Milady
Har börjat tänkt i dom banorna jag med och reflektera över hur jag egentligen mår och kommit fram till att jag omedvetet inte har mått så bra i mig själv. Total avsaknad av självkänsla och alltid nån form av drivkraft till att sticka ut eller göra saker för att känna mig accepterad. Då kanske det inte är en bra idé att dricka alkohol om man har dom problemen. Men har som sagt aldrig reflekterat över det tidigare förns nu och börjar förstå ett eventuellt samband

Känner igen mig. Min son har fått upp mina ögon och jag har kommit till insikt att söka hjälp. Vill inte svika honom fler gånger. Har ringt Företagshälsan som första steg.
Han kommer att skära sina band om jag inte tog tag i det.
Skall även informera min fästmö när hon kommer hem från jobbet idag. Rädd för hennes reaktion..........

Det är ett stort viktigt steg att ta. Att våga söka hjälp och våga tillåta sig själv att inse att man har ett problem. Vi är alla här av en anledning och hjälper varandra på ett eller annat sätt. Lycka till med att berätta för din festmö @Detärdagsnu