Måste sluta dricka mig redlös, går nästan inte en månad utan att man någon gång blivit dyngpackad med minnesluckor som följd. Senast var i helgen då fick min son ta hand om mig så jag inte skulle ramla och slå mig. Den ångesten jag nu har för att han fick det ansvaret är fruktansvärd. Det var första gången det hände så nu måste jag göra något åt det här..

Hej @J.A85 och välkommen hit. Ja, det låter inte så skoj att blivit omhändertagen av sin son. Bra att du tagit ett första steg. Kan rekommendera dig att testa Alkoholprogrammet som erbjuds härinne under Stöd. Tror det är viktigt att du funderar på vad och hur du vill förändra. Skriv och läs mycket. Lycka till!

Hej @J.A85!

Ångest är inget trevligt sällskap 😔
Även om det är klokt att reflektera över sådant som hänt och saker man gjort är det också viktigt att du inte låter den ångesten äta upp dig helt. Och även om situationen var oönskad blev det ändå något som fick dig att vilja göra annorlunda frammåt och det är ju jättepositivt! Din konstruktiva reaktion tycker jag definierar det goda föräldraransvar du känner 🙂

Välkommen!

Vi är många som trasslar här med varierande framsteg och vi har nog alla kommit olika långt i våra beslutsprocesser, vi har lite olika mål och av olika orsaker.

Önskar dig en fin kväll 🙂

@Vinägermamman Tack. Jag har nu gått med i alkoholprogrammet och hoppas det funkar. Har även tagit tagit kontakt med företagshälsovården för att ta tag i andra problem som jag har haft en tid. Det kanske hänger ihop allting.

@J.A85
Det är ett bra upplägg på programmet. Hoppas det kan bidra till hjälp för dig!
Och visst är det mycket som hänger ihop. Är bara bra att du ser om dig själv 🙂

Hoppas du får en fin dag!