Godmorgon på er, hoppas ni har haft en bättre morgon än jag. Min började 03.30 ca, med ett ryck och tittade i mobilen, satan oxå självklart hade jag ringt henne som jag är kär i… inte en gång utan två gånger 14 min och 9 min…. Jag vet inte vad jagt sagt eller utlovat… eller babblat en massa dumheter… det känns som bara har varit snäll och trevlig … men det är inte bra ändå… jag vet att hon har det jobbigt och är lite deprimerad just nu. Så behöver inte en full idiot som ringer och inte vet eller kommer ihåg vad han säger… förhoppningsvis är hon så snäll att det går bra den här gången… jo jag kommer att höra mig till henne..jag såg halva flaskan whiskey på bordet… gick upp och hällde ur den… det kändes bra… men jag har även en vinare oxå… funderar på att hälla ur den oxå för att ångesten släppte lite… Så var min skitmorgon hoppas din var bättre. Kram

@Guteman Starkt gjort att du tippade ut vinet också. Jag får sällan minnesluckor, men dricker för mycket, ja det gör även min fru. Plågas av ångest på morgonen, men tycker ändå över tid att jag har fått ner min konsumtion. Jag jobbar på det, känner mej motiverad och jag håller på med självstudierna här på alkohol hjälpen. Det vill jag gärna tipsa dej om. Man får en klarare syn på alkohol och ens problem. Lycka till 💪

Tack för stöd Källarmannen, det betyder mycket. Jag har druckit en hel del sen jag skrev. Nu måste det bli ett slut på drickandet ifall jag skall må bra. Så här ser min plan ut. Jag skall börja gå på AA möten igen och börja ringa Alkholhjälpen och be dom ringa en gång i veckan för samtal. Jag börjar med det och jag tror att det kommer att fungera bra. Du källarmannen tack för dina tips och svar. Hoppas det går bra för dig. Kram

@Guteman Det verkar alltid vara lättare att sluta dricka om man har en plan, något att hålla sig till när det svajar...
Så, bra tänkt.
Jag började på boken Skål, tamejfan för ett tag sedan sedan. Mycket igenkänning i den, och den är rolig!
Fanns även som ljudbok. Alla utsikter och insikter är ju bra som stärker en i tillnyktringsprocessen.
Lycka till! :)

Tack Amanda för dina ord och tips. Hela dage har jag haft djup och tärande ångest, vilken dj.. dag det har varit.. skall försöka sova nu… Godnatt och Sov gott. Imorgen är det en Ny dag.

God morgon efter en ytterligare natt med ångest, dock lite mindre så har jag funderat på varför mitt drickande har ökat så har jag sett gamla fällor som jag klampat i förr om åren. Jag har varit nykter i arton åt med en tre fyra återfall per år. Sedan beslöt jag mig helt plötsligt för att jag skulle ge mig själv tillstånd att dricka för ca 18 månader sen, varför vet jag inte? Drickandet börjad lugnt det första året, nån gång i månaden för att sedan eskalera att dricka så mycket att jag fick black outs och blev nekad att köpa mer alkohol på Krogen. Jag är Biopolär, fick diagnosen för ca 30 år sedan och har fått lära mig att leva med diagnosen och se upp med varningstecken, oftast så slår det till på våren och jag måste vara extra vaksam om hur jag mår… Jag skall se upp med att vara för glad och uppspelt. En läkare sa att jag skulle ha lagom tråkigt…. Efter ett tag förstod jag vad läkaren menade. Det fungerade bra länge för mig. Det har fungerat dåligt sista 8 månaderna att få lov att dricka… minnesluckor, fel telefonsamtal, ångest from hell… osv. Vid årskiftet så blev jag kär i en gammal kompis, vi har känt varandra lång tid men hon har alltid varit ihop med någon så vi har bara varit goda vänner…. Å djädra vilka känslostormar det har blivit…. Å jag har druckit mycket på dom stormarna.. Mamma har somnat in under hösten…. Jag har inte skött min biopoluräritet och nästan glömt bort den.. så känslorna har fått löpa fritt… vilket inte har var bra för mig. Så dessa djävla helgerna Jul, Midsommar osv osv så djävla jobbiga. Så det jag kommer att göra för att må bra igen är, gå på ett AA möte i veckan och ha ett Samtal med Alkoholjälpen. Det tror jag blir lagom för mig att börja med. Idag för att häva ångesten lite så skall jag göra litegrann hemma i taget, inte så mycket men litegrann. Ångesten brukar ge vika då. Det blev lite spretigt det här, men det känns bra att dela med sig. Kram

Godmorgon alla.
Ytterligare en natt med ångest och ett uppvaknande med lättare ångest. Det känns bra, för det kan jag hantera genom att göra lite saker hemma, då sjunker den uundan ganska bra under dagen. Jag bestämde att jag skulle gå på ett AA möte igår. Jag kände mig så stark att jag ville börja i min senaste hemmagrupp ( nästa onsdag), då jag har hund varannan vecka) Så skall jag prata med Alkoholhjälpen. Jag hoppas och tror att det blir såhär.. varannan vecka AA möte och varannan Samtal med Alkoholhjälpen.. Det känns som lagom upplägg för mig. Jag tror på upplägget för att kunna vara alkoholfri. Till alla, ha en så bra dag ni kan. Kram Ps. Alla dj.. helger kan vi ta bort. Ps igen, det är skönt att skriva av sig lite.

@Guteman Det låter jättebra att du skaffar lite stöd runt om. Både för att hålla alkoholen stången men också för ditt allmänna mående, tänker jag. Att vara bioolär och dricka alkohol känns ju inte som en bra kombo?
Hoppas du kan styra upp ditt liv i alla fall och bli kvitt ångest. Och fortsätt skriv här, gärna oftare. 👍😌 Jag tycker att det är väldigt bra egenterapi att skriva här. ❤️👍