Hej har verkligen försökt..
Nu är det nog..
Jag försökte verkligen bli nykter.. under flera månader gick jag på AA.. lyckades då hålla mig i mer än 7 månader..
Sedan hände något och jag fick återfall. Sedan efter det var det mycket svårt att komma igen.. Ville inte gå tillbaka till AA igen.. försökte några gånger men blev inte bra.
Jag gillade inte den jag blev. Blev arg på allt och alla. Jag mådde så bra när jag var nykter i 7 månader men något gick fel. Allt är för jobbigt i mitt liv nu så har bestämt mig för att börja dricka igen men i kraftigt förminskad skala.
Ta han om er alla
Kram

@Lonely Man Kan du inte ringa alkohollinjen på måndag? Även om allt är skitjobbigt så löser ju alkoholen ingenting utan tvärtom den föder ju bara mer självhat, ångest. Jag har själv känt som du, hängt på forumet i flera år och gjort försök på försök men ännu inte lyckats men kommer aldrig ge upp kampen. Kanske du skulle behöva någon att prata med? Fortsätt att skriva här iaf, du har ju också hängt här länge så ge inte upp. Mitt inlägg är skrivet i all välmening ❤️

@Lonely Man Så ledsen för din skull. Du känns som en väldigt varm och omtänksam person.. Jag tror tyvärr att drickandet bara kommer att eskalera. Kan du i alla fall prata med Alkohollinjen?
Kanske finns ett alternativ till AA som jag kan förstå inte passar alla. Kanske finns andra alternativ som att få enskild terapi. Du är så värd att må bra, tycker jag. Har läst alla dina inlägg. Du har stöttat mig mycket. Skickar ett ton kramar och hoppas att du ger dig själv en chans till!??! Kramar :)

@Lonely Man Hur mår du idag? Rådgivarna säger att en del missbrukare kan lära sig att dricka måttligt. Även om det i mina ögon verkar mer jobbigt att dividera med Herr Alkohol varenda vecka så lyckas ändå en del enligt dom.
Jag tror den helnyktra vägen är lättare för med tiden blir du helt fri. Men om det absolut inte funkar för dig så hoppas jag du är en av dem som kan dricka måttligt…
Funderar ändå på ditt allmänna mående. Kanske är det andra problem som du egentligen skulle behöva prata om och försöka lösa?
Hade jag vetat vad jag vet nu skulle jag gjort allt för att få gå till en duktig terapeft/psykolog när jag var ung. … kanske hade det förändra t mycket i mitt liv, tänker jag nu.
Jag vet att det kan vara krångligt, dyrt och svårt att få, men en del verkar ju ändå ha fått hjälp?!?
Jag hoppas hur som helst att du hittar en framkomlig väg vad du än gör. Och att du fortätter att skriva. Du hjälpte mig mycket i blrjan på min nykterhet. Många kramar igen. ❤️🙏🏻❤️

Jag kommer nu att satsa på att bli nykter en lång tid igen.. det kommer inte att fungera att dricka måttligt. Drack en del i helgen som var.. men det blir inte bra.
Mitt mående är ok.. men långt ifrån jättebra.
Kan bara inte acceptera att jag tog återfall i December.. så himla svårt att komma tillbaka på banan efter det.
Jag vet att det är vanligt men ändå. Måste också göra något åt min irritation mot alla.
Jag lägger nu in en ny växel och kör på allvar men utan AA denna gång.
För min del funkar det bäst att läsa och skriva på detta forum.
Tack för allt stöd och ta hand om er alla därute.

@Lonely Man Vad bra att du tar nya tag igen💪. Kanske fokuserar du för mycket på ditt återfall i december? Tankar har en stark påverkan på måendet. Negativa tankar som att man suger, är värdelös skapar negativa känslor och det i sin tur skapar sug. Nu när du tar nya tag skulle du kunna försöka att tänka positivt, att vad bra att jag inte ger mig, jag kan klara av att bli nykter och det kommer att få mig att må bra. Dessa tankar skapar positiva känslor. Det är lätt att fastna i negativa tankar. En annan bra sak kan vara att gå till en psykolog och prata om hur du mår och känner. Att sätta ord på sina känslor är också bra och förlöser ilska. Du kan också försöka beskriva dina tankar och din känslor här om du vill, det är också skönt, som självterapi.

Ser att du är under den måttliga fliken, kanske ska du flytta den till alkoholfri igen, det kan också betyda en del rent psykologiskt. Kämpa på nu, du kan och du vill❤️

@Lonely Man Bra att du tar nya tag! Försök att inte tänka bakåt! Du kan inte förändra bakslaget, bara acceptera det och låta det vara som det är.
Har du lyssnat eller läst böcker som ”skål ta mig fan” eller ”Tänka klart” dom har hjälpt mig mycket! Att tänka snällt om sig själv och vara snäll mot sig själv hjälper mycket. Att inte döma sig själv utan se det som att man inte kunnat bättre så som det varit just då.

Kram

@Lonely Man Tråkigt att du tänker så mycket på det som hände i december. Ingen är ju felfri, vi har ju alla gjort dumheter av alla slag:)
(Mängder).
Men jätteglad att du är tillbaka här hos oss. Men om du behöver mer stöd så tycker jag att du kanske ska höra med rådgivarna om det finns något annat än AA.?? För mig känns det lite för strikt och religiöst och kan förstå att det inte passar alla.
Hursomhelst, fint att du ärtillbaka! 🙏🏻❤️